Zaloguj

Aktualności

Strony 1 2 3 4 5 6

DG PARK wyposażył w system parkingowy SKIDATA Lotnisko w Gdańsku

2015-10-22
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy to kolejny znany obiekt w Polsce, w którym DG PARK zainstalował system parkingowy SKIDATA. Projekt wyjątkowo rozległy i zaawansowany technologicznie, z rozwiązaniami znanymi z najnowocześniejszych lotnisk świata.

System parkingowy SKIDATA w Gdańsku jest jednym z większych w naszym kraju. To m.in. 35 wjazdów i wyjazdów, osiem kas automatycznych, czytniki dalekiego zasięgu, system rozpoznawania numerów rejestracyjnych czy rozbudowane znaki wskazujące zajętość miejsc. Wśród licznych zastosowanych ciekawostek są m.in. pierwsze w Polsce kasy serii SKIDATA Power.Cash ‘Touch’, z dotykowymi ekranami, czy zainstalowane na parkingach wewnętrznych kolumny serii SKIDATA Lite.Gate.

Dzięki nowemu systemowi parkingowemu SKIDATA gdańskie lotnisko mogło całkowicie zmienić filozofię udostępniania swego terenu kierowcom. Podstawą nowego rozwiązania jest tzw. strefa Kiss&Fly – krótkiego i bezpłatnego postoju. Wszystkie jezdnie przed terminalem zostały do niej włączone. Dostać się można do niej poprzez potężny, unikatowy jak na polskie warunki, sześciotorowy wjazd. Tamtędy dostają się na lotnisko zarówno kierowcy, którzy zmierzają do jednego z wewnętrznych parkingów, jak i ci, którzy jedynie podwożą lub odbierają pasażerów.

Na terenie strefy kierowca może przebywać za darmo tylko przez określony czas. Jeśli kierowca faktycznie nie zamierza przekraczać darmowego czasu, przy prawidłowym odczycie numeru rejestracyjnego na jednym z wielu wyjazdów (m.in. równie dużym co główny wjazd, sześciotorowym głównym wyjeździe) płynnie opuści teren lotniska.

Tylko ci kierowcy, którzy nie chcą skorzystać z parkingów wewnętrznych, a chcą na terenie lotniska pozostać dłużej, muszą zapłacić za pobyt w strefie Kiss&Fly. Z kolei, by zniechęcić kierowców do nadużywania gościnności lotniska, poprzez regularne wjeżdżanie na strefę Kiss&Fly i wyjeżdżanie z niej, port wprowadzi ograniczenia w liczbie darmowych wizyt dziennie. To oczywiście skierowane jest nie wobec prywatnych samochodów, ale osób prowadzących komercyjną działalność, chcących wykorzystywać za darmo infrastrukturę lotniska.

Port im. Lecha Wałęsy to obecnie trzecie pod względem liczby odprawianych pasażerów lotnisko w Polsce (prawie 3,3 mln osób w 2014 r.). W obecnej lokalizacji działa od 1974 roku (Gdańsk miał cywilny port lotniczy już w 1919 roku).

Operatorem parkingów na gdańskim lotnisku, a zarazem kluczowym partnerem w tym projekcie dla DG PARK, jest firma Interparking Polska (do tego roku znana pod nazwą Poland Car Parking). Interparking założony został 57 lat temu i dziś należy do ścisłej europejskiej czołówki przedsiębiorstw działających w branży parkingowej. Grupa zarządza 691 parkingami, dysponującymi łącznie 316 116 miejscami parkingowymi w Belgii, Holandii, Niemczech, Austrii, Francji, Hiszpanii, Polsce, Rumunii i we Włoszech.

SKIDATA AG to w tej chwili największy dostawca systemów parkingowych dla lotnisk na świecie. Austriacki sprzęt działa w kilkuset mniejszych i większych portach, wśród nich m.in. w Londynie, Monachium, Zurichu, Wiedniu, Amsterdamie, Paryżu, Hongkongu, Dubaju czy Dallas. Producent, firma SKIDAT AG, jest też członkiem Airports Council International. W Polsce, od 2011 roku, system SKIDATA działa na Międzynarodowym Lotnisku Katowice w Pyrzowicach.

 

eWalidacje DG PARK już działają w pierwszym obiekcie

2015-07-24
Po serii testów DG PARK uruchomił swój najnowszy własny produkt – eWalidacje. Aplikacja pozwala na elastyczne sterowanie opłatami za parkowanie, przydzielanie rabatów, taryf specjalnych, itd., administratorowi, ale też najemcom miejsc na parkingu.

Pierwszym obiektem, w którym DG PARK uruchomił eWalidacje, jest warszawski Adgar Park West. Rozwiązanie stanowi tam uzupełnienie systemu parkingowego SKIDATA. To aplikacja web otwierana na każdym urządzeniu (stacjonarnym lub mobilnym) z dostępem do sieci internet lub intranet. Użytkownik może posługiwać się np. tabletem lub telefonem - nie ma żadnych wymagań dotyczących systemu operacyjnego, wystarcza standardowa przeglądarka.

Lista zalet aplikacji jest bardzo długa, i zdecydowanie nie ogranicza się do rezygnacji z inwestycji w sprzęt (walidatory off-line). Tutaj, przy użyciu jednego walidatora, możemy korzystać z tzw. multiwalidacji. Oznacza to, że klient (użytkownik walidatora - najczęściej najemca miejsc na parkingu) może zwalidować bilet na 100% jego wartości, ale jednocześnie ten sam bilet może rozliczyć na preferencyjnych warunkach, uzgodnionych z administratorem lub właścicielem całego obiektu. To na tyle elastyczny produkt, że nie trzeba się ograniczać do zmiany taryfy czy rabatu procentowego dla danego biletu, ale można także zastosować stałą opłatę, zwaną taryfą płaską, niezależnie od tego, jak długo trwa parkowanie auta.

Kolejną użyteczną funkcją eWalidacji jest możliwość operowania czasem, a nie tylko cenami i procentem wartości biletu. Można do danego biletu przypisać np. dodatkowe dwie godziny darmowego parkowania, nie zmieniając taryfy.

Dodatkowo, operator w chwili walidacji biletu ma podgląd, jaka jest aktualna wartość danego biletu (ile kierowca miałby do zapłacenia w danym momencie). Wie zatem, o jaką dokładnie wartość waliduje bilet. W przypadku walidatorów off-line, przy walidacji procentowej, użytkownik nie wie od razu jaka jest to wartość.

Następnym atutem eWalidacji, w przypadku rozliczeń między administratorem a najemcą (użytkownikiem walidatora), jest możliwość ustawienia maksymalnego terminu ważności walidacji. To funkcjonalność, którą wprowadziliśmy na prośbę naszych klientów. Zdarzało się bowiem, że po zwalidowaniu biletu w walidatorze off-line do zera (całkowitym zniesieniu opłaty) gość obiektu pozostawiał samochód np. na tydzień. Później najemca (użytkownik walidatora) przekonany, że jego gość parkował kilka godzin podczas spotkania, dostawał od administratora obiektu fakturę za parkowanie przez tydzień. W przypadku eWalidacji takie „niespodzianki” są wykluczone.

Inną z przewag nad walidatorami off-line jest możliwość powiazania pracy aplikacji z systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych (systemem LPR), jeśli jest zainstalowany w danym obiekcie. To daje możliwość kontrolowania liczby walidowań lub przerw w walidowaniach dla zdefiniowanego numeru rejestracyjnego. Także ta funkcjonalność zabezpiecza administratora przed nadużyciami, i jest odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez właścicieli i administratorów parkingów. W tym rozwiązaniu każda walidacja może być dokładnie opisana i przypisana do danego pojazdu.

Robotnicza 11/13 - nowe biuro i serwis DG PARK

2015-07-15
Po wielu latach pracy przy ul. Instalatorów DG PARK dorobił się nowoczesnego i przestronnego biura, serwisu i magazynu. Właśnie przenieśliśmy się na ul. Robotniczą 11/13 (Warszawa).

I już od dzisiaj zapraszamy wszystkich nasz klientów i współpracowników właśnie na Robotniczą. Numery telefonów czy adresy e-mail bez zmian.

Zapraszamy na stronę navipark.pl – wszystko o nowej linii produktów DG PARK

2015-02-27
Z radością informujemy, że strona www.navipark.pl, poświęcona inteligentnym i autorskim rozwiązaniom parkingowym rozwijanym przez inżynierów DG PARK, już działa!

Zapraszamy serdecznie do jej odwiedzenie. Dowiecie się Państwo więcej o detektorach i wskaźnikach zajętości miejsc czy wyświetlaczach.

www.navipark.pl

Pierwsza w Polsce instalacja z kolumnami SKIDATA Power.Gate

2015-02-23
Uruchomiony niedawno przez DG PARK system parkingowy w Dębicy, przy firmie Olimp Laboratories, jest pierwszą polską instalacją z oprogramowaniem SKIDATA Parking.Logic w najnowszej wersji 7, jak również premierą w naszym kraju kolumn serii Power.Gate.

 

Wśród licznych zalet nowej kolumny Power.Gate są m.in. wysokiej rozdzielczości 7-calowe ekrany dotykowe (z miejscem na wyświetlanie reklam czy dynamiczną regulacją jasności ekranu w zależności od aktualnego natężenia światła), gotowość do pracy w „chmurze” (czyli możliwość rezygnacji z serwera w danym obiekcie) czy też pojemniki mieszczące aż do 14 tys. biletów.
Interkomy w uruchomionym właśnie obiekcie zintegrowane są z serwerem SIP, pozwalając na odbieranie połączeń na telefonach stacjonarnych i komórkowych, wraz z możliwością otwarcia szlabanu za pośrednictwem telefonu.
Kolejną ciekawostką jest pierwsze w Polsce zintegrowanie czytników dalekiego zasięgu szwedzkiej firmy TagMaster z systemem SKIDATA. SKIDATA w wielu krajach świata od lat współpracuje z TagMaster. Do tej pory DG Park w zakresie czytników dalekiego zasięgu wykorzystywał produkty holenderskiej firmy Nedap oraz niemieckiej Deister. Do tych dwóch producentów właśnie dołączył szwedzki TagMaster. Dzięki temu klienci DG Park kupujący system parkingowy SKIDATA mają teraz do wyboru czytniki dalekiego zasięgu wszystkich trzech wiodących światowych producentów.

Wśród licznych zalet nowej kolumny Power.Gate są m.in. wysokiej rozdzielczości 7-calowe ekrany dotykowe (z miejscem na wyświetlanie reklam czy dynamiczną regulacją jasności ekranu w zależności od aktualnego natężenia światła), gotowość do pracy w „chmurze” (czyli możliwość rezygnacji z serwera w danym obiekcie) czy też pojemniki mieszczące aż do 14 tys. biletów.

Interkomy w uruchomionym właśnie obiekcie zintegrowane są z serwerem SIP, pozwalając na odbieranie połączeń na telefonach stacjonarnych i komórkowych, wraz z możliwością otwarcia szlabanu za pośrednictwem telefonu.

Kolejną ciekawostką jest pierwsze w Polsce zintegrowanie czytników dalekiego zasięgu szwedzkiej firmy TagMaster z systemem SKIDATA. SKIDATA w wielu krajach świata od lat współpracuje z TagMaster. Do tej pory DG PARK w zakresie czytników dalekiego zasięgu wykorzystywał produkty holenderskiej firmy Nedap oraz niemieckiej Deister. Do tych dwóch producentów właśnie dołączył szwedzki TagMaster. Dzięki temu klienci DG PARK kupujący system parkingowy SKIDATA mają teraz do wyboru czytniki dalekiego zasięgu wszystkich trzech wiodących światowych producentów.

 

DG PARK wyposażył pierwszy w Polsce strzeżony parking z certyfikatem ESPORG

2015-09-22
Truck Arena Grójec, przy międzynarodowej drodze łączącej Berlin, Warszawę i Moskwę, został wyposażony w system parkingowy SKIDATA wraz z zaawansowanym rozwiązaniem LPR firmy MediaPro.

Jednym z głównym obiektów na terenie Truck Arena Grójec jest pierwszy w naszym kraju strzeżony parking dla TIR-ów, posiadający certyfikat ESPORG na poziomie 4 (European Secure Parking Organisation). Parking mieści 240 TIR-ów oraz 100 samochodów osobowych. Jest stale monitorowany. To, co najbardziej go wyróżnia, to niecodzienne, wyjątkowo bezpieczne procedury wjazdu i wyjazdu.

Każdy wjazd i wyjazd jest dokładnie opisany w systemie i zarejestrowany. System parkingowy w tym wypadku nie tylko wydaje bilet i nalicza opłatę, ale też m.in. zachowuje numery rejestracyjne pojazdu, zapisuje wizerunek kierowcy czy też zdjęcia dokumentujące stan pojazdu z każdej jego strony. Przy wyjeździe wszystkie dane są porównywane z tymi, które zapisano podczas wjazdu. Ostateczną decyzję o „wypuszczeniu” danego pojazdu podejmuje ochrona obiektu, która ma do dyspozycji pełen zestaw informacji, zdjęć i nagrań.

Truck Arena Grójec to wielofunkcyjny i uniwersalny obiekt przygotowany na wszelkie potrzeby kierowców ciężarówek. Ma m.in. rozbudowany węzeł sanitarny, warsztat z wulkanizacją i serwisem tacho, myjnię dla TIR-ów, miejsca noclegowe, czynne całą dobę restaurację i bar, sklep spożywczy, kantor, a nawet siłownię. Na miejscu są także powierzchnie magazynowe, siedziba Oddziału Celnego w Grójcu oraz siedziby agencji celnych.

 

System parkingowy SKIDATA w jednym z najwyższych hoteli Europy

2015-07-20
DG PARK zainstalował system parkingowy SKIDATA w warszawskim Hotelu InterContinental.

Systemem parkingowym SKIDATA objęty został 5-poziomowy, mieszczącym 175 pojazdów, parking. Na wjazdach i wyjazdach zastosowano najnowsze kolumny SKIDATA serii Power.Cash, z możliwością wyświetlania reklam na ekranie. System uzupełniony jest o kasę automatyczną serii Easy.Cash. Dodatkowo, DG PARK wykonał sterowanie sygnalizacją świetlną na parkingu.

164-metrowy, pięciogwiazdkowy Hotel InterContinental Warszawa znany jest między innymi z wyróżnianej w przewodniku Michelin restauracji Platter by Karol Okrasa czy najwyżej położonego basenu w Polsce (na wysokości 150 m).

Przy okazji ciekawostka – w jedynym w Polsce wyższym od InterContinental przy Emilii Plater hotelu, czyli 170-metrowym Hotelu Marriott Warszawa, także działa system parkingowy SKIDATA!

Adgar Park West z systemem parkingowym SKIDATA i pierwszymi w Polsce kasami Credit.Cash

2015-06-01
DG PARK ukończył instalację i uruchomił najnowszy w Polsce system parkingowy SKIDATA – tym razem w warszawskim kompleksie biurowym Adgar Park West.

W tym projekcie DG PARK, po raz pierwszy w Polsce, zastosował trzy nowoczesne kasy automatyczne serii SKIDATA Credit.Cash. Przyjmują one płatności wyłącznie kartami. Poza nimi, w skład systemu wchodzą m.in. kasy automatyczne serii SKIDATA Power.Cash, dziewięć kolumn serii Power.Gate, dwanaście szlabanów Barrier.Gate czy wyposażenie biura obsługi klienta. Dodatkowo, wszystkie wjazdy i wyjazdy objęte są zaawansowanym technologicznie systemem rozpoznawania i czytania numerów rejestracyjnych.

Kasy Credit.Cash, mniejsze od znanych już w Polsce Easy.Cash, pozwalają kierowcom na szybkie (eliminacja czasu potrzebnego na wyszukanie gotówki, włożenie jej do kasy i akceptację przez urządzenie), bezpieczne (zarówno dla kierowcy, jak i właściciela parkingu – w urządzeniu nie ma gotówki) i łatwe płacenie za parkowanie. Ale też są wyraźnym sygnał ze strony właściciela obiektu, że stawia on na nowoczesne i efektywne rozwiązania, także w zakresie zarządzania parkingiem.

Adgar Park West to kompleks biurowy zlokalizowany na warszawskiej Ochocie, tuż obok centrum handlowego Blue City (gdzie również działa system SKIDATA). Adgar Park West to trzy połączone ze sobą budynki o łącznej powierzchni ponad 44 tys. mkw. W trzech garażach podziemnych, a także na parkingach zewnętrznych przylegających do budynków, znajduje się łącznie ponad 1,1 tys. miejsc postojowych.

Godny podkreślenia jest fakt, że to już drugi zaawansowany i rozbudowany system parkingowy SKIDATA dostarczony przez DG PARK dla obiektów należących do Grupy Adgar. W 2013 r. uruchomiliśmy system SKIDATA w Adgar Plaza na warszawskim Mokotowie. Zadowolonemu Klientowi serdecznie dziękujemy, że zaufał nam ponownie, i przy okazji realizacji swego najnowszego obiektu ponownie zdecydował się na współpracę z DG PARK!

System navipark już działa w olsztyńskim Aura Centrum

2015-02-25
Opracowany i wyprodukowany przez DG PARK system navipark.


Składa się m.in. z detektorów obecności pojazdów na poszczególnych miejscach postojowych, LED-owych wskaźników zajętości miejsc oraz świetlnych tablic informacyjnych działa już w jednym z największych olsztyńskich obiektów handlowo-usługowych, czyli Aura Centrum. System obejmuje niemal 500 miejsc postojowych w dwupoziomowym parkingu. W najbliższym czasie, będzie rozbudowywany o kolejne miejsca.

Otwarte w 2005 roku Aura Centrum to obiekt mieszczący ponad sto sklepów i punktów gastronomicznych czy kino z 8 salami. Całość zlokalizowana w samym sercu Olsztyna, w sąsiedztwie Starego Miasta.

Power.Gate – nowa kolumna parkingowa SKIDATA

2014-08-20
Po premierze nowej bariery parkingowej SKIDATA przyszedł czas na kolejne nowości. Na polskim rynku jest już dostępna najnowsza kolumna parkingowa austriackiej firmy – model Power.Gate. Swoim designem ujednolicona właśnie z nową barierą.

 

Nie design jest tu jednak najważniejszą zmianą. Wśród najciekawszych nowości jest interfejs do zewnętrznych czytników, także Wiegand, drukarka paragonów czy miejsce pod integrację czytników kart płatniczych, także obsługiwanych poprzez PIN Pad. Kolorowy ekran urósł do 7 cali i jest teraz w formacie pionowym, z podziałem na dwie sekcje (jedna z interfejsem prezentującym komunikaty dla kierowcy, np. jak prawidłowo włożyć bilet, druga – z możliwością wykorzystania np. na reklamy, także video reklamy).
Ekran nowej kolumny jest dotykowy, dzięki czemu znikną z urządzenia dodatkowe przyciski. To, w połączeniu z czytelniejszymi informacjami na ekranie zapewnia kierowcom prostszą i szybszą obsługę.
Power.Gate pozwala na użycie wielu różnych interkomów, zarówno analogowych, jaki i cyfrowych, w tym videointerkomów. Nowa kolumna mieści podwójny pojemnik biletowy, czyli łącznie do 14 tys. biletów jednorazowo.
A już pod koniec roku ofertę kolumn parkingowych SKIDATA uzupełni model Lite.Gate, w którym nie będzie funkcji wydawania biletów (to jedynie urządzenie czytające różne nośniki, mniejsze niż Power.Gate). Także ona będzie ujednolicona designem z nową bariera SKIDATA.

Nie design jest tu jednak najważniejszą zmianą. Wśród najciekawszych nowości jest interfejs do zewnętrznych czytników, także Wiegand, drukarka paragonów czy miejsce pod integrację czytników kart płatniczych, także obsługiwanych poprzez PIN Pad. Kolorowy ekran urósł do 7 cali i jest teraz w formacie pionowym, z podziałem na dwie sekcje (jedna z interfejsem prezentującym komunikaty dla kierowcy, np. jak prawidłowo włożyć bilet, druga – z możliwością wykorzystania np. na reklamy, także video reklamy). Ekran nowej kolumny jest dotykowy, dzięki czemu znikną z urządzenia dodatkowe przyciski. To, w połączeniu z czytelniejszymi informacjami na ekranie zapewnia kierowcom prostszą i szybszą obsługę. Power.Gate pozwala na użycie wielu różnych interkomów, zarówno analogowych, jaki i cyfrowych, w tym videointerkomów.

Nowa kolumna mieści podwójny pojemnik biletowy, czyli łącznie do 14 tys. biletów jednorazowo. A już pod koniec roku ofertę kolumn parkingowych SKIDATA uzupełni model Lite.Gate, w którym nie będzie funkcji wydawania biletów (to jedynie urządzenie czytające różne nośniki, mniejsze niż Power.Gate). Także ona będzie ujednolicona designem z nową bariera SKIDATA.

 

Strony 1 2 3 4 5 6