Zaloguj

Aktualności

Strony 1 2 3 4 5 6

SKIDATA na zapleczu najdroższej ulicy w Polsce

2013-07-25
Warszawski parking strzeżony “Przy Smolnej” to kolejny obiekt z system SKIDATA w Polsce. To także pierwszy w naszym kraju projekt, w którym działa najnowsza wersja systemu Parking.Logic R23.

W wersji R23 system parkingowy SKIDATA korzysta z Active Directory, co daje możliwość centralnego zarządzania polityką bezpieczeństwa każdego komputera podłączonego do domeny. Nowy system daje wiele niedostępnych wcześniej funkcjonalności. To m.in. możliwość walidacji biletów w kasie automatycznej. Operator parkingu zdalnie może zwalidować bilet włożony do kasy przez kierowcę. System pozwala też na montaż wideointerkomów działających w obu kierunkach. Dzięki temu po połączeniu z obsługą parkingu, na ekranie kasy automatycznej wyświetla się małe okienko (dynamicznie ustawiające się w miejscu, gdzie aktualnie nie ma istotnych dla kierowcy informacji) przekazujące kierowcy obraz rozmówcy. To nie tylko ciekawy gadżet, ale też możliwość przekazania użytkownikowi informacji w formie wizualnej, np. pokazanie którą stroną prawidłowo wkłada się bilet.

 

Zastosowana na parkingu „Przy Smolnej” kasa automatyczna Easy.Cash wyposażona jest z kolei w wyższą, otwieraną podstawę. W niej można umieścić (bezpiecznie i z wygodnym dostępem) wiele urządzeń uzupełniających. Dzięki temu na całkowicie bezobsługowych parkingach nie jest już potrzebne np. dodatkowe miejsce na serwer.

 

Parking „Przy Smolnej” zlokalizowany jest na zapleczu Nowego Światu – najdroższej handlowej ulicy w Polsce. Odznaczająca się niską dwupiętrową zabudową ulica, jedna z najbardziej charakterystycznych dla starej części stolicy, to fragment historycznego Traktu Królewskiego (w 1994 r. oficjalnie uznanego za pomnik historii i poddanego ochronie zabytków). To przedłużenie rozpoczynającej się na Placu Zamkowym na Starym Mieście ulicy Krakowskie Przedmieście.

Płatności NFC i EMV na parkingu Złotych Tarasów

2013-02-01
DG PARK zmodernizował system parkingowy SKIDATA w warszawskim centrum Złote Tarasy. Za parkowanie można teraz zapłacić w kasach automatycznych nie tylko gotówką lub kartami z paskiem magnetycznym, ale też zbliżeniowymi kartami MasterCard PayPass czy Visa

System SKIDATA w Złotych Tarasach składa się m.in. z 18. kas automatycznych serii APT450. Najważniejszym efektem modernizacji jest wymiana w kasach modułów do płatności kartami kredytowymi i debetowymi. Dzięki temu płatności przyjmowane są teraz nie tylko kartami z paskiem magnetycznym, ale także kartami chipowymi czy zbliżeniowymi.

 

Otwarte w 2007 r. Złote Tarasy to jedno z największych i najbardziej znanych w Polsce centrów handlowo-rozrywkowo-biurowych. Składa się m.in. z ponad 100-metrowego biurowca oraz charakterystycznej wielkiej pofalowanej szklanej kopuły przykrywającej galerię ze sklepami. Położone jest w centrum Warszawy, tuż obok Dworca Centralnego i Pałacu Kultury i Nauki. Kompleks mieści m.in. około 200 sklepów, 40 restauracji czy multikino.

 

Pod Złotymi Tarasami mieści się 4-poziomowy garaż podziemny na 1600 samochodów. Od początku istnienia centrum parkingiem zarządza rozległy system Parking.Logic firmy SKIDATA.

Pierwszy system parkingowy SKIDATA w Częstochowie

2012-12-07
Biurowiec Centrum, w samym sercu Częstochowy, to najnowszy obiekt w Polsce, w którym działa system parkingowy SKIDATA. DG Park z sukcesem zakończył jego instalację

System, poza kolumnami wjazdowymi i wyjazdowymi, składa się m.in. z automatycznej kasy płatniczej serii Easy.Cash. Rozbudowany jest o system rozpoznawania tablic rejestracyjnych samochodów, pozwalający na sterowanie barierami na podstawie listy numerów rejestracyjnych stałych użytkowników parkingu. Parking z system SKIDATA znajduje się przed budynkami wchodzącymi w skład liczącego z łącznie ponad 10 tys. mkw powierzchni kompleksu biurowo-handlowego. Jego najbardziej rozpoznawalną częścią jest 13-kondygnacyjny biurowiec ze szklaną elewacją. Popularny budynek Monteksu (od nazwy firmy, która przed laty w nim rezydowała), powstał w połowie lat 70. ubiegłego wieku. W latach 90. odkupiła do spółka Centrum. W 2006 r. spółka przeprowadziła gruntowny remont, wraz z wymianą elewacji, przeobrażając go w nowoczesny biurowiec.

SKIDATA AG świętuje 35 lat działalności

2012-10-06
Z okazji swego 35-lecia austriacka firma dziękuje ponad 7,5 tys. klientów, którzy jej zaufali, ale też wprowadza na rynek pierwszy na świecie system on-line w zakresie zarządzania parkingami, obiektami sportowy czy ośrodkami narciarskimi.

SKIDATA AG, której przedstawicielem na Polskę jest DG Park, to dzisiaj lider światowego rynku systemów parkingowym i biletowej kontroli dostępu do różnego rodzaju obiektów. Wraz ze swoimi 17 spółkami-córkami oraz niezależnymi partnerami jest stale obecna w 64 krajach. Zatrudnia 600 osób. Skutecznie opiera się globalnemu kryzysowi, generując 211,3 mln CHF przychodu (2011 r.). Zysk operacyjny urósł w 2011 r. do 12,5 mln CHF, z 8,8 mln CHF rok wcześniej.

 

To, dzięki czemu w najbliższym czasie SKIDATA AG chce powiększać swoją przewagę nad konkurencją, jest sweb. Dzięki wykorzystaniu tzw. technologii chmury klient, czy to zarządzający parkingiem, stadionem czy ośrodkiem narciarskim, już nie musi inwestować m.in. w serwery, a dostęp do systemu ma w każdym momencie, z dowolnego miejsca. To już nie przyszłość, ale teraźniejszość. Pierwsze instalacje tego typu już działają i sprawdzają się w pełni.

 

Historia zarejestrowanej w Salzburgu 6 października 1977 r. firmy zaczęła się także od innowacyjnego rozwiązania. Günther Walcher wymyślił, jak zastąpić wypisywane i później dziurkowane podczas sprawdzania bilety na wyciągi narciarskie, drukowanymi ski-passami, elektroniczną kasą rejestracyjną i automatycznymi czytnikami. Niecałą dekadę później udział SKIDATA w rynku kontroli dostępu w ośrodkach narciarskich przekroczył 80%.

 

W połowie lat 80. firma zdecydowała się rozszerzyć swoją działalność o systemy parkingowe. Pierwsze instalacje we Francji i Holandii miały miejsce w 1988 r. Na początku lat 90. firma rozpoczęła ekspansję w kolejnym segmencie rynku – kontroli dostępu do obiektów sportowych, kongresowych, targowych czy parków rozrywki.

 

Dzisiaj w każdym z trzech podstawowym zakresów swojej działalności – systemach parkingowych, biletowej kontroli dostępu do obiektów czy systemach dla ośrodków narciarskich – SKIDATA AG to lider rynkowy i jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie.

Wyjątkowa instalacja SKIDATA w Galerii Mokotów

2012-07-11
Pierwsze w Polsce kasy automatyczne Power.Cash czy też pierwsze w naszym kraju zaawansowane rozwiązanie Tariff-Trigger. Takie nowinki sprawiają, że wykonana przez DG PARK najnowsza instalacja systemu parkingowego w Galerii Mokotów jest tak wyjątkowa.

Wspomniany Tariff-Trigger to zaawansowany podsystem, oparty na współpracy z jednej strony z systemem parkingowym, z drugiej z systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych. Rozwiązanie zapobiega nadużywaniu przez kierowców darmowego czasu parkowania. Każdym samochodem można zaparkować w Galerii za darmo przez pierwsze 3 godziny. Ale 3-godzinny darmowy parking można wykorzystać tylko jeden raz dziennie.

 

Efekt działania Tariff-Trigger widoczny jest na parkingu natychmiast. Zniknęły z niego setki samochodów należących do pracowników i gości okolicznych biurowców, które pojawiały się na nim już 2 godziny przed otwarciem sklepów. Za to klienci Galerii nie muszą już tracić czasu krążąc po parkingu w poszukiwaniu wolnego miejsca do zaparkowania.

 

- Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce mamy możliwość zastosowania tego nowoczesnego rozwiązania – mówi Marcin Zwierzchowski z DG Park. – Podobne rozwiązania powoli pojawiają się na szczególnie zatłoczonych parkingach w największych aglomeracjach zachodnioeuropejskich. W centrach Wiednia, Paryża czy Rzymu zyskują uznanie operatorów parkingów i właścicieli obiektów. I, podobnie jak w warszawskiej Galerii Mokotów, bardzo szybko dają widoczne, pozytywne efekty – dodaje.

 

Parking Galerii Mokotów to także pierwszy w Polsce obiekt, w którym zastosowano kasy automatyczne serii Power.Cash. Siedem z dwunastu zainstalowanych automatów płatniczych to właśnie ten „topowy” model SKIDATA. Power.Cash przygotowany jest do instalacji na parkingach o wyjątkowo dużym natężeniu ruchu. Zwłaszcza w popularnych centrach handlowych oraz na największych lotniskach.

 

W konfiguracji dla Galerii Mokotów kasy, zarówno Power.Cash, jak i pozostałe Easy.Cash, przygotowane są do przyjmowania opłat zarówno w polskiej walucie, jak i w euro. Płacenie może się także odbywać za pomocą kart kredytowych.

 

Wszystkie wjazdy i wyjazdy objęte są systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych. Dzięki niemu m.in. możliwy jest wyjazd autem (z opłaconym biletem parkingowym lub w czasie darmowych 3 godzin) bez konieczności odczytania biletu w kolumnie wyjazdowej. Wystarczy skuteczna weryfikacja numeru rejestracyjnego.

 

Galeria Mokotów, działająca od 2000 r., to jedno z największych i najbardziej znanych w Polsce centrów handlowych. Na powierzchni ponad 62 tys. mkw działa 260 sklepów, a także m.in. kino, klub fitness, centrum rozrywki czy liczne restauracje. Na wielopoziomowym parkingu mieści się 2,4 tys. samochodów.

 

W polskich dużych centrach handlowych, poza Galerią Mokotów, systemy SKIDATA działają m.in. w warszawskich Blue City czy Złotych Tarasach, sopockim Centrum Haffnera czy olsztyńskim Alfa Centrum. Na świecie z systemów SKIDATA korzystają tak znane centra handlowe jak paryskie Galerie Lafayette czy Printemps Hausmann, madrycka La Vaguada, rzymskie Parco Leonardo, wiedeński Donau Zentrum czy Ocean Terminal w Hongkongu. SKIDATA AG jest członkiem m.in. International Council of Shopping Centers oraz Middle East Council of Shopping Centers.

Pierwszy parking z „chmurą” w Polsce

2013-04-09
DG Park zakończył instalację systemu parkingowego w warszawskim kompleksie biurowym Adgar Plaza. To pierwszy w Polsce obiekt, w którym uruchomiona została najnowocześniejsza technologia Skidata sweb.

Dzięki modułowi sweb klient może dowolnie i elastycznie (z każdego miejsca z dostępem do internetu) zarządzać rezerwacjami miejsc na parkingu, korzystając ze specjalnie dedykowanej do tego celu witryny. Dane przechowywane są w tzw. chmurze.

 

System Skidata w Adgar Plaza obejmuje dwa parkingi – trzypoziomowy podziemny parking, jak również 10-cio poziomowy wolnostojący budynek garażowy. W skład systemu wchodzą m.in. cztery kasy automatyczne serii Power.Cash, sześć wjazdów i wyjazdów czy system rozpoznawania tablic rejestracyjnych.

 

Wśród interesujących rozwiązań zastosowanych w tym obiekcie są m.in. videointerkomy zintegrowane z CISCO Call Manager, co umożliwia odbieranie połączeń w dowolnym miejscu na świecie, czy na wielu aparatach w tym samym czasie.

 

System parkingowy zintegrowany jest też z zarządzającym budynkiem systemem EBI firmy Honeywell. W pełni zarządza także bramami na parkingach. W obiekcie wykorzystywana jest również aplikacja Skidata Remote Desktop, umożliwiająca zarządzanie parkingiem z dowolnego miejsca na świecie.

 

Adgar Plaza to obiekt należący do Adgar Investments & Development Ltd., izraelskiej grupy notowanej na giełdzie w Tel Awiwie, działającej na rynkach nieruchomości w Kanadzie, Belgii, Izraelu i Polsce. Warszawski kompleks biurowy Adgar Plaza to m.in. dwa 10-cio piętrowe budynki klasy A. Na miejscu jest m.in. Centrum Konferencyjne, fitness club z basenem, siłownią czy kortami do squash’a, przedszkole, restauracja.

Zmarł Stefan Kudelski

2013-01-27
Ze smutkiem przyjęliśmy wiadomość o śmierci Stefana Kudelskiego – genialnego wynalazcy, twórcy magnetofonów Nagra, laureata Oscarów, ale też założyciela i wieloletniego prezesa Kudelski Group, do której należy 100 proc. akcji SKIDATA AG.

Stefan Kudelski urodził się w 1929 r. w Warszawie. Po wybuchu II wojny światowej wraz z rodziną przedostał się, przez Rumunię, do Francji. Tam rodzice Kudelskiego brali czynny udział w ruchu oporu (ojciec jako polski oficer). Ostatecznie rodzina Kudelskich osiadła w Szwajcarii, gdzie Stefan spędził resztę życia.

 

Twórca Kudelski Group w 1951 r. opracował pierwszy na świecie profesjonalny magnetofon przenośny Nagra. W kolejnych latach Kudelski jeszcze kilka razy rewolucjonizował świat nagrywania dźwięków, budując i wprowadzając na rynek szereg innowacyjnych produktów, na których opierały swoją działalność stacje radiowe, telewizyjne czy producenci filmowi.

 

Rozwijając się na innowacyjne technologie w 2001 r. Kudelski Group przejęła 100 proc. akcji austriackiej firmy SKIDATA – światowego lidera w zakresie systemów parkingowych i kontroli dostępu do obiektów narciarskich, stadionów czy parków rozrywki. SKIDATA stała się jednym z trzonów Grupy. Korporacji, która w 2011 r. przyniosła łącznie niemal 900 mln franków szwajcarskich przychodu i zatrudnia na całym świecie 2,9 tys. osób.

 

Wśród licznych nagród, którymi uhonorowano działalność Stefana Kudelskiego i jego patenty są m.in. cztery nagrody przyznane przez amerykańską Akademię Sztuki i Wiedzy Filmowej (1965, 1977, 1978 i 1990 – w tym dwa to Oskary) czy dwie nagrody Emmy przyznawane przez Akademię Sztuki Telewizyjnej (1984 i 1986). Kudelski był doktorem Honoris Causa szwajcarskiego Federalnego Instytutu Technologii EPFL.

 

Do ostatnich swych dni Stefan Kudelski był honorowym prezesem Kudelski Group. Faktycznie, od 1991 r., grupą kieruje jego syn – André Kudelski. W zarządzie zasiada także córka Marguerite Kudelski.

 

Stefan Kudelski zmarł 26 stycznia, w wieku 84 la

Focus Mall Rybnik – kolejny parking z systemem SKIDATA

2012-10-18
Zlokalizowana w samym sercu Rybnika, na terenie zabytkowego browaru, galeria handlowo-rozrywkowa wzbogaciła się o nowy system SKIDATA. Zarządza on wielopoziomowym parkingiem w tym obiekcie.

Nowoczesne rozwiązanie składa się z kolumn i barier wjazdowych i wyjazdowych, ale także kas automatycznych (zarówno serii Easy.Cash, jak i najlepszego obecnie modelu z gamy SKIDATA – Power.Cash). Rozwiązanie zawiera także rozbudowany system walidacji biletów dla różnych grup klientów centrum.

 

Rybnicka galeria handlowo-rozrywkowa mieści się w ścisłym centrum miasta. Powstała na terenie starego browaru, wykorzystując m.in. zabytkowy budynek słodowni. Ma 42 tys. mkw powierzchni. Mieści 79 sklepów, multikino oraz wielopoziomowy parking. Centrum działa od 2007 r. Zarządza nim Alfa Asset Management sp. z o.o. Firma znana nie tylko z galerii handlowych (m.in. w Bydgoszczy, Zielonej Górze czy Piotrkowie Trybunalskim), ale też centrów logistycznych czy retail park.

System parkingowy SKIDATA w Airport Hotel Okęcie

2012-08-13
Parking podziemny warszawskiego hotelu Airport Okęcie to najnowszy obiekt, w którym DG PARK zainstalował i uruchomił nowoczesny system Parking.Logic firmy SKIDATA.

Hotel w sąsiedztwie największego polskiego lotniska otwarto w połowie 2001 r. W aranżacji nowoczesnego, czterogwiazdkowego obiektu nie brakuje odniesień do przedwojennych tradycji polskiego lotnictwa. Hotel dysponuje 170 pokojami, 10 salami konferencyjnymi, dwoma restauracjami, barami oraz własnymi obiektami sportowymi. A także parkingami, zarówno podziemnym, jak i naziemnym.

Airport Okęcie to kolejny, obok m.in. Hiltona, Hyatt Regency czy Radisson SAS warszawski hotel, którego parking obsługiwany jest przez system SKIDATA. Poza Polską SKIDATA działa w tak znanych sieciach hotelowych, jak Hilton (m.in. w Londynie, Paryżu, Wiedniu, Dubaju), Marriott (m.in. Kopenhaga, Londyn, Los Angeles, Nowy Jork, Wiedeń), Sheraton (m.in. Amsterdam, Ankara, Edynburg), czy też Radisson, Sofitel, Kempinski, Mercure, Novotel, Holiday Inn, Ibis czy Best Western. Łącznie na świecie jest już ponad 7,5 tys. obiektów zarządzanych systemami parkingowymi lub kontroli dostępu firmy SKIDATA AG.

 

Sukces SKIDATA i DG PARK na Euro 2012

2012-06-29
Ponad 750 tysięcy fanów piłki nożnej dostało się na stadiony Euro 2012 poprzez bramki z czytnikami biletów SKIDATA. Specjaliści ze SKIDATA i DG PARK zakończyli z sukcesem projekt wsparcia technicznego dla UEFA.

 

Tylko na dwa polskie stadiony wyposażone w systemy SKIDATA, w Warszawie i we Wrocławiu, łącznie weszło ponad 400 tys. widzów. Daje to imponującą średnią ponad 50 tys. osób na jeden mecz!

 

Na stołecznym Stadionie Narodowym, gdzie jest 180 czytników biletów SKIDATA Vario.Gate oraz 100 mobilnych czytników biletów, średnia frekwencja sięgnęła prawie 55,9 tys. widzów. Rekord padł podczas meczu otwarcia Euro 2012. Wówczas przez bramki SKIDATA przeszło ponad 56,8 tys. osób.

 

Z kolei na stadionie we Wrocławiu, gdzie działa 88 czytników SKIDATA Vario.Gate, rekord padł podczas meczu Polska-Czechy. W tym dniu frekwencja sięgnęła niemal 41,5 tys. widzów. Średnio na stadion we Wrocławiu wchodziło ponad 41,1 tys. osób.

 

Pozostałe dwie areny Euro 2012 wyposażone w systemy SKIDATA to ukraińskie stadiony w Doniecku i Charkowie. Średnia frekwencja na pierwszym z nich to 47,7 tys. widzów, na drugim – ponad 37 tys. widzów.

 

- Współpraca ze specjalistami UEFA od kontroli dostępu i systemów biletowych to dla nas bezcenne doświadczenie. Zdobytą podczas tego miesiąca wiedzę z pewnością wykorzystamy w kolejnych projektach stadionowych – mówi Marcin Zwierzchowski z DG Park. – Podkreślić warto, że na każdym meczu obsługiwanym przez systemy SKIDATA, kontrola biletów działała wzorowo. Skutecznie i szybko – dodaje.

 

Dla firmy SKIDATA AG Euro 2012 to już kolejny wielki turniej, podczas którego austriaccy technicy wspierają organizatorów. Wymienić tu można chociażby współpracę z UEFA podczas Euro 2004 w Portugalii i Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii. Także wsparcie dla FIFA podczas Mistrzostw Świata w Niemczech w 2006 r., czy w RPA w 2010 r., ale też takich imprez jak np. Mistrzostwa Świata kobiet w 2007 r. Poza piłką nożną SKIDATA regularnie współpracuje m.in. IIHF – organizatorem mistrzostw świata w hokeju na lodzie, z FIS – organizatorem Pucharu Świata w narciarstwie, czy ICC – odpowiedzialnym z Puchar Świata w krykiecie.

Strony 1 2 3 4 5 6