Zaloguj

Aktualności

Strony 1 2 3 4 5 6

Pierwszy system parkingowy SKIDATA w Częstochowie

2012-12-07
Biurowiec Centrum, w samym sercu Częstochowy, to najnowszy obiekt w Polsce, w którym działa system parkingowy SKIDATA. DG Park z sukcesem zakończył jego instalację

System, poza kolumnami wjazdowymi i wyjazdowymi, składa się m.in. z automatycznej kasy płatniczej serii Easy.Cash. Rozbudowany jest o system rozpoznawania tablic rejestracyjnych samochodów, pozwalający na sterowanie barierami na podstawie listy numerów rejestracyjnych stałych użytkowników parkingu. Parking z system SKIDATA znajduje się przed budynkami wchodzącymi w skład liczącego z łącznie ponad 10 tys. mkw powierzchni kompleksu biurowo-handlowego. Jego najbardziej rozpoznawalną częścią jest 13-kondygnacyjny biurowiec ze szklaną elewacją. Popularny budynek Monteksu (od nazwy firmy, która przed laty w nim rezydowała), powstał w połowie lat 70. ubiegłego wieku. W latach 90. odkupiła do spółka Centrum. W 2006 r. spółka przeprowadziła gruntowny remont, wraz z wymianą elewacji, przeobrażając go w nowoczesny biurowiec.

SKIDATA AG świętuje 35 lat działalności

2012-10-06
Z okazji swego 35-lecia austriacka firma dziękuje ponad 7,5 tys. klientów, którzy jej zaufali, ale też wprowadza na rynek pierwszy na świecie system on-line w zakresie zarządzania parkingami, obiektami sportowy czy ośrodkami narciarskimi.

SKIDATA AG, której przedstawicielem na Polskę jest DG Park, to dzisiaj lider światowego rynku systemów parkingowym i biletowej kontroli dostępu do różnego rodzaju obiektów. Wraz ze swoimi 17 spółkami-córkami oraz niezależnymi partnerami jest stale obecna w 64 krajach. Zatrudnia 600 osób. Skutecznie opiera się globalnemu kryzysowi, generując 211,3 mln CHF przychodu (2011 r.). Zysk operacyjny urósł w 2011 r. do 12,5 mln CHF, z 8,8 mln CHF rok wcześniej.

 

To, dzięki czemu w najbliższym czasie SKIDATA AG chce powiększać swoją przewagę nad konkurencją, jest sweb. Dzięki wykorzystaniu tzw. technologii chmury klient, czy to zarządzający parkingiem, stadionem czy ośrodkiem narciarskim, już nie musi inwestować m.in. w serwery, a dostęp do systemu ma w każdym momencie, z dowolnego miejsca. To już nie przyszłość, ale teraźniejszość. Pierwsze instalacje tego typu już działają i sprawdzają się w pełni.

 

Historia zarejestrowanej w Salzburgu 6 października 1977 r. firmy zaczęła się także od innowacyjnego rozwiązania. Günther Walcher wymyślił, jak zastąpić wypisywane i później dziurkowane podczas sprawdzania bilety na wyciągi narciarskie, drukowanymi ski-passami, elektroniczną kasą rejestracyjną i automatycznymi czytnikami. Niecałą dekadę później udział SKIDATA w rynku kontroli dostępu w ośrodkach narciarskich przekroczył 80%.

 

W połowie lat 80. firma zdecydowała się rozszerzyć swoją działalność o systemy parkingowe. Pierwsze instalacje we Francji i Holandii miały miejsce w 1988 r. Na początku lat 90. firma rozpoczęła ekspansję w kolejnym segmencie rynku – kontroli dostępu do obiektów sportowych, kongresowych, targowych czy parków rozrywki.

 

Dzisiaj w każdym z trzech podstawowym zakresów swojej działalności – systemach parkingowych, biletowej kontroli dostępu do obiektów czy systemach dla ośrodków narciarskich – SKIDATA AG to lider rynkowy i jedna z najbardziej innowacyjnych firm na świecie.

Wyjątkowa instalacja SKIDATA w Galerii Mokotów

2012-07-11
Pierwsze w Polsce kasy automatyczne Power.Cash czy też pierwsze w naszym kraju zaawansowane rozwiązanie Tariff-Trigger. Takie nowinki sprawiają, że wykonana przez DG PARK najnowsza instalacja systemu parkingowego w Galerii Mokotów jest tak wyjątkowa.

Wspomniany Tariff-Trigger to zaawansowany podsystem, oparty na współpracy z jednej strony z systemem parkingowym, z drugiej z systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych. Rozwiązanie zapobiega nadużywaniu przez kierowców darmowego czasu parkowania. Każdym samochodem można zaparkować w Galerii za darmo przez pierwsze 3 godziny. Ale 3-godzinny darmowy parking można wykorzystać tylko jeden raz dziennie.

 

Efekt działania Tariff-Trigger widoczny jest na parkingu natychmiast. Zniknęły z niego setki samochodów należących do pracowników i gości okolicznych biurowców, które pojawiały się na nim już 2 godziny przed otwarciem sklepów. Za to klienci Galerii nie muszą już tracić czasu krążąc po parkingu w poszukiwaniu wolnego miejsca do zaparkowania.

 

- Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce mamy możliwość zastosowania tego nowoczesnego rozwiązania – mówi Marcin Zwierzchowski z DG Park. – Podobne rozwiązania powoli pojawiają się na szczególnie zatłoczonych parkingach w największych aglomeracjach zachodnioeuropejskich. W centrach Wiednia, Paryża czy Rzymu zyskują uznanie operatorów parkingów i właścicieli obiektów. I, podobnie jak w warszawskiej Galerii Mokotów, bardzo szybko dają widoczne, pozytywne efekty – dodaje.

 

Parking Galerii Mokotów to także pierwszy w Polsce obiekt, w którym zastosowano kasy automatyczne serii Power.Cash. Siedem z dwunastu zainstalowanych automatów płatniczych to właśnie ten „topowy” model SKIDATA. Power.Cash przygotowany jest do instalacji na parkingach o wyjątkowo dużym natężeniu ruchu. Zwłaszcza w popularnych centrach handlowych oraz na największych lotniskach.

 

W konfiguracji dla Galerii Mokotów kasy, zarówno Power.Cash, jak i pozostałe Easy.Cash, przygotowane są do przyjmowania opłat zarówno w polskiej walucie, jak i w euro. Płacenie może się także odbywać za pomocą kart kredytowych.

 

Wszystkie wjazdy i wyjazdy objęte są systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych. Dzięki niemu m.in. możliwy jest wyjazd autem (z opłaconym biletem parkingowym lub w czasie darmowych 3 godzin) bez konieczności odczytania biletu w kolumnie wyjazdowej. Wystarczy skuteczna weryfikacja numeru rejestracyjnego.

 

Galeria Mokotów, działająca od 2000 r., to jedno z największych i najbardziej znanych w Polsce centrów handlowych. Na powierzchni ponad 62 tys. mkw działa 260 sklepów, a także m.in. kino, klub fitness, centrum rozrywki czy liczne restauracje. Na wielopoziomowym parkingu mieści się 2,4 tys. samochodów.

 

W polskich dużych centrach handlowych, poza Galerią Mokotów, systemy SKIDATA działają m.in. w warszawskich Blue City czy Złotych Tarasach, sopockim Centrum Haffnera czy olsztyńskim Alfa Centrum. Na świecie z systemów SKIDATA korzystają tak znane centra handlowe jak paryskie Galerie Lafayette czy Printemps Hausmann, madrycka La Vaguada, rzymskie Parco Leonardo, wiedeński Donau Zentrum czy Ocean Terminal w Hongkongu. SKIDATA AG jest członkiem m.in. International Council of Shopping Centers oraz Middle East Council of Shopping Centers.

Nowy Wrocław Główny z systemem parkingowym SKIDATA

2012-06-20
Parking przebudowanego niedawno największego dworca stolicy Dolnego Śląska zarządzany jest systemem SKIDATA. To kolejny prestiżowy obiekt, który DG PPARK wyposażył w zaawansowane rozwiązania austriackiej firmy.

 

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy uczestniczyć, w zakresie wyposażenia parkingu, w modernizacji tego wspaniałego, ponad 150-letniego zabytku. Zabytku, który zachowując swoją historyczną bryłę, zyskał teraz rozwiązania na miarę XXI wieku. Wśród nich jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów parkingowych – mówi Marcin Zwierzchowski z DG PARK.

 

Przebudowa historycznego obiektu trwała dwa lata. Zakończyła się krótko przed piłkarskimi Mistrzostwami Europy 2012. Dzięki temu Wrocław Główny mógł przyjąć kibiców wybierających się na trzy mecze fazy grupowej.

 

Modernizacja obejmowała także plac przed Dworcem. Zlikwidowano podziemny schron z czasów II wojny światowej, zamieniając go na parking na ponad 200 aut. W skład zarządzającego nim systemu wchodzą m.in. trzy automatyczne kasy płatnicze serii Easy.Cash oraz trzy wjazdy i wyjazdy wyposażone w kolumny parkingowe i podświetlane szlabany.

 

Wrocławski Dworzec powstał w latach 1855-1857. Jego budowa wiązała się z uruchomieniem linii kolejowej łączącej Wrocław z Poznaniem. Projektantem neogotyckiej budowli był Wilhelm Grapow. Dworzec rozbudowano kilkukrotnie, m.in. na przełomie XIX i XX wieku.

 

Wrocław Główny to kolejny z największych polskich dworców kolejowych, które DG Park wyposażył w system parkingowy SKIDATA. Pod koniec ubiegłego roku uruchomiony został parking przed największym tego typu obiektem w kraju – warszawskim Dworcem Centralnym.

Parkingowa przyszłość według Skidata

2012-03-30
Nowa Barrier.Gate, Online Access System, sweb to tylko kilka z licznych nowości Skidata, zaprezentowanych na najchętniej odwiedzanym parkingowym stoisku podczas tegorocznych targów Intertraffic w Amsterdamie.

Przez cztery dni targowe stoisko Skidata – jednego z największych globalnych dostawców systemów parkingowych – przeżywało prawdziwe oblężenie specjalistów z branży. Trudno się dziwić. Od lat bowiem firma z Salzburga wytycza trendy w branży parkingowej wprowadzając nowatorskie rozwiązania przed konkurencją. Nie inaczej jest teraz.

 

Wśród najciekawszych nowości pokazanych w Amsterdamie jest rozwiązanie nazwane sweb (SKIDATAs web-based services). Jest to szereg aplikacji dostępnych w sieci, które mogą być „skrojone” do indywidualnych potrzeb danego parkingu i operatora. Daje to więcej kanałów sprzedażowych, a co za tym idzie większe dochody operatorów. A wszystkie dane dostępne są o każdej porze, z dowolnego miejsca, z którego operator może też zarządzać systemem.

 

Kolejną ciekawostką jest Online Access System, dzięki któremu operator będzie miał zawsze najnowszą wersję oprogramowania, jeszcze łatwiejsze będzie zdalne monitorowanie i kontrolowanie poszczególnych elementów systemu parkingowego. Rozwiązanie łatwo można zintegrować z dodatkowymi usługami, jak ładowanie na parkingach baterii samochodów elektrycznych, powiązanie parkowania z innymi środkami transportu (np. z kupnem biletu kolejowego), powiązanie parkowania z dostępem do innych usług (np. wspólny bilet teatr+parking, kino+parking, itd.)

 

Nowa Barrier.Gate, pokazana w Amsterdamie, pozwoli na minimalizowanie wydatków operatora parkingu na niezbędny sprzęt czy infrastrukturę IT. Na parkingu nie będą już potrzebne serwery czy komputery PC. Wystarczy podłączenie barier i kolumn do prądu oraz sieci i zdalne nimi zarządzanie. Bariera dostępna będzie z ramionami o długości do 4,5 m.

 

Wśród innych nowatorskich rozwiązań pokazywanych przez inżynierów ze Skidata znalazło się też narzędzie pozwalające operatorom parkingów na udostępnianie w czasie rzeczywistym wybranych danych systemowi NAVTEC Maps, dostępnemu zarówno na smartfonach czy w nawigacjach GPS, jak i w internetowych planerach podróży. Dzięki niemu kierowca szukający parkingu nie tylko widzi wytyczoną trasę, ale i podstawowe informacje, jak liczba wolnych aktualnie miejsc parkingowych, cennik parkowania, itp. Narzędzie pozwoli także na zarezerwowanie on-line miejsca w wybranym na mapie parkingu, a nawigacja po wjechaniu do danego obiektu wskazywać będzie najkrótszą drogą do wybranego miejsca parkingowego.

Focus Mall Rybnik – kolejny parking z systemem SKIDATA

2012-10-18
Zlokalizowana w samym sercu Rybnika, na terenie zabytkowego browaru, galeria handlowo-rozrywkowa wzbogaciła się o nowy system SKIDATA. Zarządza on wielopoziomowym parkingiem w tym obiekcie.

Nowoczesne rozwiązanie składa się z kolumn i barier wjazdowych i wyjazdowych, ale także kas automatycznych (zarówno serii Easy.Cash, jak i najlepszego obecnie modelu z gamy SKIDATA – Power.Cash). Rozwiązanie zawiera także rozbudowany system walidacji biletów dla różnych grup klientów centrum.

 

Rybnicka galeria handlowo-rozrywkowa mieści się w ścisłym centrum miasta. Powstała na terenie starego browaru, wykorzystując m.in. zabytkowy budynek słodowni. Ma 42 tys. mkw powierzchni. Mieści 79 sklepów, multikino oraz wielopoziomowy parking. Centrum działa od 2007 r. Zarządza nim Alfa Asset Management sp. z o.o. Firma znana nie tylko z galerii handlowych (m.in. w Bydgoszczy, Zielonej Górze czy Piotrkowie Trybunalskim), ale też centrów logistycznych czy retail park.

System parkingowy SKIDATA w Airport Hotel Okęcie

2012-08-13
Parking podziemny warszawskiego hotelu Airport Okęcie to najnowszy obiekt, w którym DG PARK zainstalował i uruchomił nowoczesny system Parking.Logic firmy SKIDATA.

Hotel w sąsiedztwie największego polskiego lotniska otwarto w połowie 2001 r. W aranżacji nowoczesnego, czterogwiazdkowego obiektu nie brakuje odniesień do przedwojennych tradycji polskiego lotnictwa. Hotel dysponuje 170 pokojami, 10 salami konferencyjnymi, dwoma restauracjami, barami oraz własnymi obiektami sportowymi. A także parkingami, zarówno podziemnym, jak i naziemnym.

Airport Okęcie to kolejny, obok m.in. Hiltona, Hyatt Regency czy Radisson SAS warszawski hotel, którego parking obsługiwany jest przez system SKIDATA. Poza Polską SKIDATA działa w tak znanych sieciach hotelowych, jak Hilton (m.in. w Londynie, Paryżu, Wiedniu, Dubaju), Marriott (m.in. Kopenhaga, Londyn, Los Angeles, Nowy Jork, Wiedeń), Sheraton (m.in. Amsterdam, Ankara, Edynburg), czy też Radisson, Sofitel, Kempinski, Mercure, Novotel, Holiday Inn, Ibis czy Best Western. Łącznie na świecie jest już ponad 7,5 tys. obiektów zarządzanych systemami parkingowymi lub kontroli dostępu firmy SKIDATA AG.

 

Sukces SKIDATA i DG PARK na Euro 2012

2012-06-29
Ponad 750 tysięcy fanów piłki nożnej dostało się na stadiony Euro 2012 poprzez bramki z czytnikami biletów SKIDATA. Specjaliści ze SKIDATA i DG PARK zakończyli z sukcesem projekt wsparcia technicznego dla UEFA.

 

Tylko na dwa polskie stadiony wyposażone w systemy SKIDATA, w Warszawie i we Wrocławiu, łącznie weszło ponad 400 tys. widzów. Daje to imponującą średnią ponad 50 tys. osób na jeden mecz!

 

Na stołecznym Stadionie Narodowym, gdzie jest 180 czytników biletów SKIDATA Vario.Gate oraz 100 mobilnych czytników biletów, średnia frekwencja sięgnęła prawie 55,9 tys. widzów. Rekord padł podczas meczu otwarcia Euro 2012. Wówczas przez bramki SKIDATA przeszło ponad 56,8 tys. osób.

 

Z kolei na stadionie we Wrocławiu, gdzie działa 88 czytników SKIDATA Vario.Gate, rekord padł podczas meczu Polska-Czechy. W tym dniu frekwencja sięgnęła niemal 41,5 tys. widzów. Średnio na stadion we Wrocławiu wchodziło ponad 41,1 tys. osób.

 

Pozostałe dwie areny Euro 2012 wyposażone w systemy SKIDATA to ukraińskie stadiony w Doniecku i Charkowie. Średnia frekwencja na pierwszym z nich to 47,7 tys. widzów, na drugim – ponad 37 tys. widzów.

 

- Współpraca ze specjalistami UEFA od kontroli dostępu i systemów biletowych to dla nas bezcenne doświadczenie. Zdobytą podczas tego miesiąca wiedzę z pewnością wykorzystamy w kolejnych projektach stadionowych – mówi Marcin Zwierzchowski z DG Park. – Podkreślić warto, że na każdym meczu obsługiwanym przez systemy SKIDATA, kontrola biletów działała wzorowo. Skutecznie i szybko – dodaje.

 

Dla firmy SKIDATA AG Euro 2012 to już kolejny wielki turniej, podczas którego austriaccy technicy wspierają organizatorów. Wymienić tu można chociażby współpracę z UEFA podczas Euro 2004 w Portugalii i Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii. Także wsparcie dla FIFA podczas Mistrzostw Świata w Niemczech w 2006 r., czy w RPA w 2010 r., ale też takich imprez jak np. Mistrzostwa Świata kobiet w 2007 r. Poza piłką nożną SKIDATA regularnie współpracuje m.in. IIHF – organizatorem mistrzostw świata w hokeju na lodzie, z FIS – organizatorem Pucharu Świata w narciarstwie, czy ICC – odpowiedzialnym z Puchar Świata w krykiecie.

SKIDATA nagrodzona za Stadion Narodowy w Warszawie

2012-06-18
Główną nagrodę w kategorii „Najbardziej innowacyjne wykorzystanie technologii w projektowaniu stadionów”, podczas Światowego Kongresu Stadionów, otrzymała SKIDATA.

W ten sposób jury doceniło dostarczony przez SKIDATA, a zainstalowany przez DG PARK, zintegrowany system zarządzania Stadionem Narodowym w Warszawie.

 

Odbywający się w Katarze Kongres zgromadził 150 firm zaangażowanych na całym świecie w budowę i wyposażanie stadionów. W jury konkursu zasiadł m.in. Eugene van Vuuren, były dyrektor techniczny komitetu organizacyjnego Mistrzostw Świata w RPA w 2012 r., czy Kate Bidwell ze Sport Management Professional Europe.

 

Nagroda Światowego Kongresu Stadionów to nie jedyne prestiżowe wyróżnienie, którym ostatnio uhonorowano firmę SKIDATA. W połowie maja otrzymała ona Stadium Business Award, w konkursie współorganizowanym z KPMG Sports Advisory. SKIDATA wygrała w kategorii „Dostawca przemysłu”. Doceniono zwłaszcza spójną obsługę klientów oraz wsparcie udzielane branży. Wśród finalistów konkursu znalazły się takie firmy, jak Sony, Barco czy Cisco. – W finale były naprawdę wielkie przedsiębiorstwa. Tym bardziej jesteśmy bardzo zadowoleni, że otrzymaliśmy tę nagrodę – skomentował Nicolas Perretta, członek zarządu SKIDATA AG.

SKIDATA zarządza Stadionem Narodowym

2012-01-30
180 czytników biletów Vario.Gate. 72 podwójne kołowroty. 100 mobilnych czytników biletów. Ponad 300 punktów kasowych.

Oto zintegrowany system zarządzania Stadionem Narodowym w Warszawie, dostarczony przez SKIDATA, a zainstalowany przez DG PARK.

System zarządzania na warszawskim stadionie to największe tego rodzaju rozwiązanie w Polsce i jedno z największych w Europie. Rozwiązanie z powodzeniem przeszło test, jakim była impreza „Oto jestem!”, czyli otwarcie Stadionu Narodowego. – Wszystko zadziałało dokładnie tak, jak powinno – mówi Marcin Zwierzchowski, dyrektor operacyjny DG PARK. – Przez każdą z 18 sekcji kołowrotów w ciągu minuty przechodziło średnio ponad 80 osób. To oznacza, że cały stadion, mimo zastosowania najbezpieczniejszych wysokich kołowrotów, można zapełnić w ciągu zaledwie 40 minut. Stawia to warszawski obiekt w czołówce największych i najnowocześniejszych stadionów Świata – podkreśla.

- Sport staje się coraz szybszy i nowocześniejszy, i tacy sami są jego fani – mówi z kolei Charles Egli, prezes SKIDATA AG. – Oczekują, że kupią bilet przez internet, zapłacą za niego przez komórkę, a potem szybko i bezpiecznie dostaną się na swoje miejsce. Dostarczamy technologie, które spełniają wszystkie te oczekiwania – dodaje.

Niemal 60-tysięczny Stadion Narodowy to czwarty z obiektów szykowanych na Euro 2012, w którym zastosowano technologie SKIDATA. Działają one także we Wrocławiu, Doniecku i Charkowie. Ale pierwszy test związany z organizowanymi przez UEFA mistrzostwami będzie właśnie w Warszawie, gdzie już 9 czerwca odbędzie się ceremonia otwarcia Euro 2012.

Strony 1 2 3 4 5 6