Zaloguj

Aktualności

Strony 1 2 3 4 5 6

Nowy Wrocław Główny z systemem parkingowym SKIDATA

2012-06-20
Parking przebudowanego niedawno największego dworca stolicy Dolnego Śląska zarządzany jest systemem SKIDATA. To kolejny prestiżowy obiekt, który DG PPARK wyposażył w zaawansowane rozwiązania austriackiej firmy.

 

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy uczestniczyć, w zakresie wyposażenia parkingu, w modernizacji tego wspaniałego, ponad 150-letniego zabytku. Zabytku, który zachowując swoją historyczną bryłę, zyskał teraz rozwiązania na miarę XXI wieku. Wśród nich jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów parkingowych – mówi Marcin Zwierzchowski z DG PARK.

 

Przebudowa historycznego obiektu trwała dwa lata. Zakończyła się krótko przed piłkarskimi Mistrzostwami Europy 2012. Dzięki temu Wrocław Główny mógł przyjąć kibiców wybierających się na trzy mecze fazy grupowej.

 

Modernizacja obejmowała także plac przed Dworcem. Zlikwidowano podziemny schron z czasów II wojny światowej, zamieniając go na parking na ponad 200 aut. W skład zarządzającego nim systemu wchodzą m.in. trzy automatyczne kasy płatnicze serii Easy.Cash oraz trzy wjazdy i wyjazdy wyposażone w kolumny parkingowe i podświetlane szlabany.

 

Wrocławski Dworzec powstał w latach 1855-1857. Jego budowa wiązała się z uruchomieniem linii kolejowej łączącej Wrocław z Poznaniem. Projektantem neogotyckiej budowli był Wilhelm Grapow. Dworzec rozbudowano kilkukrotnie, m.in. na przełomie XIX i XX wieku.

 

Wrocław Główny to kolejny z największych polskich dworców kolejowych, które DG Park wyposażył w system parkingowy SKIDATA. Pod koniec ubiegłego roku uruchomiony został parking przed największym tego typu obiektem w kraju – warszawskim Dworcem Centralnym.

Parkingowa przyszłość według Skidata

2012-03-30
Nowa Barrier.Gate, Online Access System, sweb to tylko kilka z licznych nowości Skidata, zaprezentowanych na najchętniej odwiedzanym parkingowym stoisku podczas tegorocznych targów Intertraffic w Amsterdamie.

Przez cztery dni targowe stoisko Skidata – jednego z największych globalnych dostawców systemów parkingowych – przeżywało prawdziwe oblężenie specjalistów z branży. Trudno się dziwić. Od lat bowiem firma z Salzburga wytycza trendy w branży parkingowej wprowadzając nowatorskie rozwiązania przed konkurencją. Nie inaczej jest teraz.

 

Wśród najciekawszych nowości pokazanych w Amsterdamie jest rozwiązanie nazwane sweb (SKIDATAs web-based services). Jest to szereg aplikacji dostępnych w sieci, które mogą być „skrojone” do indywidualnych potrzeb danego parkingu i operatora. Daje to więcej kanałów sprzedażowych, a co za tym idzie większe dochody operatorów. A wszystkie dane dostępne są o każdej porze, z dowolnego miejsca, z którego operator może też zarządzać systemem.

 

Kolejną ciekawostką jest Online Access System, dzięki któremu operator będzie miał zawsze najnowszą wersję oprogramowania, jeszcze łatwiejsze będzie zdalne monitorowanie i kontrolowanie poszczególnych elementów systemu parkingowego. Rozwiązanie łatwo można zintegrować z dodatkowymi usługami, jak ładowanie na parkingach baterii samochodów elektrycznych, powiązanie parkowania z innymi środkami transportu (np. z kupnem biletu kolejowego), powiązanie parkowania z dostępem do innych usług (np. wspólny bilet teatr+parking, kino+parking, itd.)

 

Nowa Barrier.Gate, pokazana w Amsterdamie, pozwoli na minimalizowanie wydatków operatora parkingu na niezbędny sprzęt czy infrastrukturę IT. Na parkingu nie będą już potrzebne serwery czy komputery PC. Wystarczy podłączenie barier i kolumn do prądu oraz sieci i zdalne nimi zarządzanie. Bariera dostępna będzie z ramionami o długości do 4,5 m.

 

Wśród innych nowatorskich rozwiązań pokazywanych przez inżynierów ze Skidata znalazło się też narzędzie pozwalające operatorom parkingów na udostępnianie w czasie rzeczywistym wybranych danych systemowi NAVTEC Maps, dostępnemu zarówno na smartfonach czy w nawigacjach GPS, jak i w internetowych planerach podróży. Dzięki niemu kierowca szukający parkingu nie tylko widzi wytyczoną trasę, ale i podstawowe informacje, jak liczba wolnych aktualnie miejsc parkingowych, cennik parkowania, itp. Narzędzie pozwoli także na zarezerwowanie on-line miejsca w wybranym na mapie parkingu, a nawigacja po wjechaniu do danego obiektu wskazywać będzie najkrótszą drogą do wybranego miejsca parkingowego.

SKIDATA na parkingu Metro Politechnika, ze zdalnym zarządzaniem przez ZDM

2011-12-19
Dwa podziemne parkingi w centrum Warszawy, oddalone od siebie o kilka kilometrów, zarządzane są już zdalnie. DG PARK wyposażył parking przy Metrze Politechnika w nowy system SKIDATA

Zintegrował go z oddanym rok wcześniej systemem na parkingu pod Pl. Krasińskich, a całość połączył z jednym centrum zarządzania w siedzibie ZDM – właściciela parkingów.

 

Metro Politechnika to kolejny z uruchomionych przez DG PARK w ostatnich tygodniach nowych systemów SKIDATA. Parking zlokalizowany jest w centrum Warszawy, w sąsiedztwie stacji Metro Politechnika. To już drugi obiekt, którego właścicielem jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, wyposażony w nowy system parkingowy SKIDATA. W skład rozwiązania SKIDATA wchodzi m.in. Door.Reader – czytnik pozwalający na otwarcie drzwi do parkingu jedynie osobom z ważnym biletem lub kartą parkingową.

 

Operatorem parkingu jest firma Poland Car Parking. Z kolei operatorem drugiego obiektu ZDM – Pl. Krasińskich – jest firma Marcpol. Każdy z operatorów ma dostęp wyłącznie do danych zarządzanego przez siebie obiektu. System na każdym z parkingów jest odizolowany od drugiego obiektu. Z kolei ZDM jako właściciel, ze swojej siedziby przy ul. Chmielnej (ale i każdego dowolnego miejsca za pośrednictwem internetu), ma pełen podgląd obu parkingów. Dotyczy to m.in. aktualnej sytuacji na parkingu (np. zajętości), stanu technicznego urządzeń, stanu systemu, rozliczeń. Uprawniony pracownik ZDM może także przejąć zdalnie kontrolę nad danym obiektem.

 

Do centralnego komputera umieszczonego w siedzibie ZDM można dołączyć nieograniczoną liczbę kolejnych parkingów.

Łódzki Portal69 z systemem parkingowym SKIDATA

2011-11-30
DG Park dostarczył, zainstalował i uruchomił system parkingowy SKIDATA w łódzkim biurowcu Portal 69. System zintegrowany został z budynkową kontrolą dostępu.

Na początku tego roku DG PARK wyposażył jeden z łódzkich budynków firmy HammerMed w system parkingowy SKIDATA. Po miesiącach bezawaryjnej pracy HammerMed zdecydował o wyposażeniu w system parkingowy SKIDATA kolejnego swojego obiektu – tym razem biurowca Portal69.

 

Oba łódzkie parkingi wykorzystują jeden komputer centralny, co daje właścicielowi wyraźne oszczędności. Choć oddalone są od siebie o kilkaset metrów, do tego mieszczą się po dwóch stronach ulicy, zapewniona jest między nimi łączność na bazie Wi-Fi. Co istotne, oba parkingi mają oddzielnych administratorów, a ci mają wgląd tylko do danych dotyczących jednego, obsługiwanego przez siebie obiektu.

 

Na nowy system składają się m.in. cztery wjazdy i wyjazdy oraz kasa manualna. System zintegrowany jest z budynkową kontrolą dostępu, dzięki czemu z pomocą tej samej karty użytkownicy wjeżdżają na parking, jak i otwierają drzwi w biurowcu.

 

Przy okazji miło nam poinformować, że pierwszy z budynków firmy HammerMed, w którym zainstalowany jest system parkingowy SKIDATA, otrzymał nagrodę w konkursie pod patronatem Prezydenta RP „Modernizacja roku”, w kategorii obiekty użyteczności publicznej. Zgłoszonych do konkursu było ponad 800 obiektów z całego kraju.

SKIDATA na Banacha, czyli w największym szpitalu w Polsce

2011-09-13
DG PARK wyposażył warszawski Samodzielny Publiczny Centralny Szpital Kliniczny przy ulicy Banacha w nowy system parkingowy oraz nowoczesny monitoring parkingu oparty o technologię IP.

Parking szpitala na Banacha to najnowszy obiekt w Polsce wyposażony w system parkingowy SKIDATA. DG Park uruchomił sześć wjazdy i wyjazdy wraz wydzielonymi torami dla karetek pogotowia. System uzupełnia kasa serii Manual.Cash.

 

Z kolei na monitoring parkingu składają się nowoczesne kamery megapikselowe, dające bardzo wysoką jakość obrazu, porównywalną z jakością HD. Obraz przekazywany z kamer w dzień jest kolorowy, w nocy system działa na podczerwień. Monitoring bazuje na technologii IP, umożliwiającej transmisję obrazu bezprzewodowo. Dzięki rozwiązaniu jakie daje technologia IP za pośrednictwem Internetu operator ma podgląd obrazu z dowolnie wybranego miejsca na świecie. Jednostkę centralną monitoringu stanowi komputer Dell z dotykowym 23-calowym ekranem, ułatwiającym i przyspieszającym obsługę.

 

Obiekt na Banacha to największy szpital w Polsce, hospitalizujący rocznie 55 tys. pacjentów oraz udzielający 220 tys. porad specjalistycznych w 27 przyszpitalnych poradniach. Pracuje w nim ponad 2,5 tys. osób. Na powierzchni niemal 94 tys. mkw szpitala obsługiwanych jest prawie 1,2 tys. łóżek.

 

Jest to kolejny obiekt na długiej liście polskich szpitali, które obsługiwane są przez system parkingowy SKIDATA. Są na niej m.in. takie obiekty jak Centralny Szpital Kliniczny Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie na Szaserów, Centrum Zdrowia Dziecka w Warszawie, Dziecięcy Szpital Kliniczny w Lublinie, Szpital Uniwersytecki im. dr. Jana Biziela w Bydgoszczy czy Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 4 w Lublinie.

 

Na świecie z systemów parkingowych SKIDATA korzystają m.in. tak znane szpitale, jak austriackie Vienna General Hospital, Klagenfurt General Hospital lub Sank Poelten Clinic, belgijskie Heilig Hart Hospital lub Sint Elisabeth Hospital, izraelski Chaim Sheba Medical Center Soroka Hospital, amerykańskie Barnes-Jewish Hospital St. Louis, Reagan Medical Center UCLA California czy Newport Lido Medical Center Los Angeles, a także kilkadziesiąt szpitali we Włoszech, włącznie z głośnym za sprawą Roberta Kubicy Santa Corona w Pietra Ligure.

SKIDATA nagrodzona za Stadion Narodowy w Warszawie

2012-06-18
Główną nagrodę w kategorii „Najbardziej innowacyjne wykorzystanie technologii w projektowaniu stadionów”, podczas Światowego Kongresu Stadionów, otrzymała SKIDATA.

W ten sposób jury doceniło dostarczony przez SKIDATA, a zainstalowany przez DG PARK, zintegrowany system zarządzania Stadionem Narodowym w Warszawie.

 

Odbywający się w Katarze Kongres zgromadził 150 firm zaangażowanych na całym świecie w budowę i wyposażanie stadionów. W jury konkursu zasiadł m.in. Eugene van Vuuren, były dyrektor techniczny komitetu organizacyjnego Mistrzostw Świata w RPA w 2012 r., czy Kate Bidwell ze Sport Management Professional Europe.

 

Nagroda Światowego Kongresu Stadionów to nie jedyne prestiżowe wyróżnienie, którym ostatnio uhonorowano firmę SKIDATA. W połowie maja otrzymała ona Stadium Business Award, w konkursie współorganizowanym z KPMG Sports Advisory. SKIDATA wygrała w kategorii „Dostawca przemysłu”. Doceniono zwłaszcza spójną obsługę klientów oraz wsparcie udzielane branży. Wśród finalistów konkursu znalazły się takie firmy, jak Sony, Barco czy Cisco. – W finale były naprawdę wielkie przedsiębiorstwa. Tym bardziej jesteśmy bardzo zadowoleni, że otrzymaliśmy tę nagrodę – skomentował Nicolas Perretta, członek zarządu SKIDATA AG.

SKIDATA zarządza Stadionem Narodowym

2012-01-30
180 czytników biletów Vario.Gate. 72 podwójne kołowroty. 100 mobilnych czytników biletów. Ponad 300 punktów kasowych.

Oto zintegrowany system zarządzania Stadionem Narodowym w Warszawie, dostarczony przez SKIDATA, a zainstalowany przez DG PARK.

System zarządzania na warszawskim stadionie to największe tego rodzaju rozwiązanie w Polsce i jedno z największych w Europie. Rozwiązanie z powodzeniem przeszło test, jakim była impreza „Oto jestem!”, czyli otwarcie Stadionu Narodowego. – Wszystko zadziałało dokładnie tak, jak powinno – mówi Marcin Zwierzchowski, dyrektor operacyjny DG PARK. – Przez każdą z 18 sekcji kołowrotów w ciągu minuty przechodziło średnio ponad 80 osób. To oznacza, że cały stadion, mimo zastosowania najbezpieczniejszych wysokich kołowrotów, można zapełnić w ciągu zaledwie 40 minut. Stawia to warszawski obiekt w czołówce największych i najnowocześniejszych stadionów Świata – podkreśla.

- Sport staje się coraz szybszy i nowocześniejszy, i tacy sami są jego fani – mówi z kolei Charles Egli, prezes SKIDATA AG. – Oczekują, że kupią bilet przez internet, zapłacą za niego przez komórkę, a potem szybko i bezpiecznie dostaną się na swoje miejsce. Dostarczamy technologie, które spełniają wszystkie te oczekiwania – dodaje.

Niemal 60-tysięczny Stadion Narodowy to czwarty z obiektów szykowanych na Euro 2012, w którym zastosowano technologie SKIDATA. Działają one także we Wrocławiu, Doniecku i Charkowie. Ale pierwszy test związany z organizowanymi przez UEFA mistrzostwami będzie właśnie w Warszawie, gdzie już 9 czerwca odbędzie się ceremonia otwarcia Euro 2012.

SKIDATA przy warszawskim Dworcu Centralnym

2011-12-06
Parking w jednym z najruchliwszych miejsce w Polsce, w samym sercu stolicy, przy Dworcu Centralnym, wzbogacił się o nowoczesny system parkingowy SKIDATA. DG PARK zakończył z sukcesem instalację.

System SKIDATA wzbogacony jest o monitoring parkingu, oparty o technologię IP. Dzięki niej operator ma podgląd na aktualną sytuację na parkingu z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy do tego choćby telefon komórkowy z dostępem do internetu.

 

- To niezwykle ruchliwe miejsce, dlatego, bazując na naszym niemal 20-letnim doświadczeniu w zarządzaniu parkingami, zdecydowaliśmy się na system trwały, ale i bardzo szybki – mówi Jacek Michasiewicz, prezes firmy Towing sp. z o.o., zarządzającej parkingiem przy Dworcu Centralnym. – Maksymalnie 1,5 sekundy na pełne otwarcie szlabanu to gwarancja, że nawet w tak zatłoczonym miejscu nie powinny tworzyć się korki – dodaje.

 

Istotnie, systemy SKIDATA przygotowane są do najintensywniejszej pracy w miejscach takich, jak np. dworce kolejowe czy lotniska. Przykładem choćby największe europejskie porty lotnicze, jak Monachium Franz Josef Strauss (ok. 32 tys. miejsc parkingowych), Amsterdam Schiphol (ok. 25 tys. miejsce), Vianne International Airport (ok. 15 tys. miejsc) czy London Heathrow (ok. 9 tys. miejsc).

 

Warszawski Centralny to największy i najważniejszy dworzec kolejowy w Polsce. Ma ponad 500 tys. mkw kubatury i powierzchnię przekraczającą 53 tys. mkw. Według szacunków, obsługuje rocznie niemal 25 mln osób. Oddany został do użytku w 1975 roku. W tym roku zakończyło się jego odnawianie, zaplanowane przed Euro 2012.

 

Parking przy Dworcu Centralnym to kolejny obiekt w samym sercu Warszawy, obsługiwany systemem SKIDATA. Ma go także m.in. sąsiadujące z Centralnym centrum handlowe Złote Tarasy.

SKIDATA już działa na wrocławskim stadionie

2011-09-19
DG PARK zakończył instalację systemu kontroli dostępu na Stadionie Miejskim we Wrocławiu. To już trzeci ukończony obiekt z systemem SKIDATA, na którym będą rozgrywane mecze Euro 2012.

42 podwójne wysokie furty oraz cztery niskie kołowroty w wejściach dla VIP. Do tego 88 nowoczesnych czytników biletów różnych formatów serii Vario.Gate, znanych w Polsce ze stadionów Legii i Cracovii. To najnowszy w naszym kraju stadionowy system kontroli biletów. System, który zapewni szybkie i sprawę wypełnienie mieszczącego prawie 43 tys. widzów stadionu.

 

Dzięki realizacji we Wrocławiu systemy SKIDATA będą zarządzały wejściami na przynajmniej połowę stadionów, na których planowane są rozgrywki Euro 2012. W Polsce, poza Wrocławiem, będzie to warszawski Stadion Narodowy. Z kolei na Ukrainie Donbass Arena oraz stadion Metalist w Charkowie. Łącznie na świecie jest już ok. 200 stadionów z zainstalowanymi systemami SKIDATA, wśród nich m.in. Allianz Arena czy Old Trafford Manchester United.

SKIDATA na Stadionie Miejskim we Wrocławiu

2011-07-27
Stadion Miejski we Wrocławiu to kolejny obiekt szykowany na Euro 2012, który będzie wyposażony w system kontroli biletów SKIDATA.

Instalacją czytników Vario.Gate i tripodów zajmie się DG Park.

Wrocławski Stadion będzie wyposażony w 88 czytników biletów różnych formatów serii Vario.Gate. Większość z nich zainstalowanych zostanie na podwójnych wysokich furtach. Cztery na niskich tripodach SKIDATA, znanych m.in. ze stadionu warszawskiej Legii.

Dzięki realizacji we Wrocławiu systemy SKIDATA będą zarządzały wejściami na przynajmniej połowę stadionów, na których planowane są rozgrywki Euro 2012. W Polsce, poza Wrocławiem, będzie to warszawski Stadion Narodowy. Z kolei na Ukrainie Donbass Arena oraz stadion w Charkowie.

Stadion we Wrocławiu mieścić będzie prawie 42,8 tys. widzów. Powierzchnia zabudowy to ponad 41 tys. mkw. W sześciokondygnacyjnym budynku poza boiskiem piłkarskim zmieszczą się m.in. Klub Biznesowy, liczne Loże Biznesowe VIP, restauracja, bary, sklep z pamiątkami itd. Jedne z pierwszych planowanych na wrocławskim stadionie imprez to wrześniowe zawody Monster Jam, walka bokserska Klitschko kontra Adamek oraz koncert George’a Michael’a.

Strony 1 2 3 4 5 6