Zaloguj

Aktualności

Strony 1 2 3 4 5 6

Wyjątkowa instalacja SKIDATA w Galerii Mokotów

2012-07-11
Pierwsze w Polsce kasy automatyczne Power.Cash czy też pierwsze w naszym kraju zaawansowane rozwiązanie Tariff-Trigger. Takie nowinki sprawiają, że wykonana przez DG PARK najnowsza instalacja systemu parkingowego w Galerii Mokotów jest tak wyjątkowa.

Wspomniany Tariff-Trigger to zaawansowany podsystem, oparty na współpracy z jednej strony z systemem parkingowym, z drugiej z systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych. Rozwiązanie zapobiega nadużywaniu przez kierowców darmowego czasu parkowania. Każdym samochodem można zaparkować w Galerii za darmo przez pierwsze 3 godziny. Ale 3-godzinny darmowy parking można wykorzystać tylko jeden raz dziennie.

 

Efekt działania Tariff-Trigger widoczny jest na parkingu natychmiast. Zniknęły z niego setki samochodów należących do pracowników i gości okolicznych biurowców, które pojawiały się na nim już 2 godziny przed otwarciem sklepów. Za to klienci Galerii nie muszą już tracić czasu krążąc po parkingu w poszukiwaniu wolnego miejsca do zaparkowania.

 

- Cieszymy się, że jako pierwsi w Polsce mamy możliwość zastosowania tego nowoczesnego rozwiązania – mówi Marcin Zwierzchowski z DG Park. – Podobne rozwiązania powoli pojawiają się na szczególnie zatłoczonych parkingach w największych aglomeracjach zachodnioeuropejskich. W centrach Wiednia, Paryża czy Rzymu zyskują uznanie operatorów parkingów i właścicieli obiektów. I, podobnie jak w warszawskiej Galerii Mokotów, bardzo szybko dają widoczne, pozytywne efekty – dodaje.

 

Parking Galerii Mokotów to także pierwszy w Polsce obiekt, w którym zastosowano kasy automatyczne serii Power.Cash. Siedem z dwunastu zainstalowanych automatów płatniczych to właśnie ten „topowy” model SKIDATA. Power.Cash przygotowany jest do instalacji na parkingach o wyjątkowo dużym natężeniu ruchu. Zwłaszcza w popularnych centrach handlowych oraz na największych lotniskach.

 

W konfiguracji dla Galerii Mokotów kasy, zarówno Power.Cash, jak i pozostałe Easy.Cash, przygotowane są do przyjmowania opłat zarówno w polskiej walucie, jak i w euro. Płacenie może się także odbywać za pomocą kart kredytowych.

 

Wszystkie wjazdy i wyjazdy objęte są systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych. Dzięki niemu m.in. możliwy jest wyjazd autem (z opłaconym biletem parkingowym lub w czasie darmowych 3 godzin) bez konieczności odczytania biletu w kolumnie wyjazdowej. Wystarczy skuteczna weryfikacja numeru rejestracyjnego.

 

Galeria Mokotów, działająca od 2000 r., to jedno z największych i najbardziej znanych w Polsce centrów handlowych. Na powierzchni ponad 62 tys. mkw działa 260 sklepów, a także m.in. kino, klub fitness, centrum rozrywki czy liczne restauracje. Na wielopoziomowym parkingu mieści się 2,4 tys. samochodów.

 

W polskich dużych centrach handlowych, poza Galerią Mokotów, systemy SKIDATA działają m.in. w warszawskich Blue City czy Złotych Tarasach, sopockim Centrum Haffnera czy olsztyńskim Alfa Centrum. Na świecie z systemów SKIDATA korzystają tak znane centra handlowe jak paryskie Galerie Lafayette czy Printemps Hausmann, madrycka La Vaguada, rzymskie Parco Leonardo, wiedeński Donau Zentrum czy Ocean Terminal w Hongkongu. SKIDATA AG jest członkiem m.in. International Council of Shopping Centers oraz Middle East Council of Shopping Centers.

Nowy Wrocław Główny z systemem parkingowym SKIDATA

2012-06-20
Parking przebudowanego niedawno największego dworca stolicy Dolnego Śląska zarządzany jest systemem SKIDATA. To kolejny prestiżowy obiekt, który DG PPARK wyposażył w zaawansowane rozwiązania austriackiej firmy.

 

- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że mogliśmy uczestniczyć, w zakresie wyposażenia parkingu, w modernizacji tego wspaniałego, ponad 150-letniego zabytku. Zabytku, który zachowując swoją historyczną bryłę, zyskał teraz rozwiązania na miarę XXI wieku. Wśród nich jeden z najnowocześniejszych na świecie systemów parkingowych – mówi Marcin Zwierzchowski z DG PARK.

 

Przebudowa historycznego obiektu trwała dwa lata. Zakończyła się krótko przed piłkarskimi Mistrzostwami Europy 2012. Dzięki temu Wrocław Główny mógł przyjąć kibiców wybierających się na trzy mecze fazy grupowej.

 

Modernizacja obejmowała także plac przed Dworcem. Zlikwidowano podziemny schron z czasów II wojny światowej, zamieniając go na parking na ponad 200 aut. W skład zarządzającego nim systemu wchodzą m.in. trzy automatyczne kasy płatnicze serii Easy.Cash oraz trzy wjazdy i wyjazdy wyposażone w kolumny parkingowe i podświetlane szlabany.

 

Wrocławski Dworzec powstał w latach 1855-1857. Jego budowa wiązała się z uruchomieniem linii kolejowej łączącej Wrocław z Poznaniem. Projektantem neogotyckiej budowli był Wilhelm Grapow. Dworzec rozbudowano kilkukrotnie, m.in. na przełomie XIX i XX wieku.

 

Wrocław Główny to kolejny z największych polskich dworców kolejowych, które DG Park wyposażył w system parkingowy SKIDATA. Pod koniec ubiegłego roku uruchomiony został parking przed największym tego typu obiektem w kraju – warszawskim Dworcem Centralnym.

Parkingowa przyszłość według Skidata

2012-03-30
Nowa Barrier.Gate, Online Access System, sweb to tylko kilka z licznych nowości Skidata, zaprezentowanych na najchętniej odwiedzanym parkingowym stoisku podczas tegorocznych targów Intertraffic w Amsterdamie.

Przez cztery dni targowe stoisko Skidata – jednego z największych globalnych dostawców systemów parkingowych – przeżywało prawdziwe oblężenie specjalistów z branży. Trudno się dziwić. Od lat bowiem firma z Salzburga wytycza trendy w branży parkingowej wprowadzając nowatorskie rozwiązania przed konkurencją. Nie inaczej jest teraz.

 

Wśród najciekawszych nowości pokazanych w Amsterdamie jest rozwiązanie nazwane sweb (SKIDATAs web-based services). Jest to szereg aplikacji dostępnych w sieci, które mogą być „skrojone” do indywidualnych potrzeb danego parkingu i operatora. Daje to więcej kanałów sprzedażowych, a co za tym idzie większe dochody operatorów. A wszystkie dane dostępne są o każdej porze, z dowolnego miejsca, z którego operator może też zarządzać systemem.

 

Kolejną ciekawostką jest Online Access System, dzięki któremu operator będzie miał zawsze najnowszą wersję oprogramowania, jeszcze łatwiejsze będzie zdalne monitorowanie i kontrolowanie poszczególnych elementów systemu parkingowego. Rozwiązanie łatwo można zintegrować z dodatkowymi usługami, jak ładowanie na parkingach baterii samochodów elektrycznych, powiązanie parkowania z innymi środkami transportu (np. z kupnem biletu kolejowego), powiązanie parkowania z dostępem do innych usług (np. wspólny bilet teatr+parking, kino+parking, itd.)

 

Nowa Barrier.Gate, pokazana w Amsterdamie, pozwoli na minimalizowanie wydatków operatora parkingu na niezbędny sprzęt czy infrastrukturę IT. Na parkingu nie będą już potrzebne serwery czy komputery PC. Wystarczy podłączenie barier i kolumn do prądu oraz sieci i zdalne nimi zarządzanie. Bariera dostępna będzie z ramionami o długości do 4,5 m.

 

Wśród innych nowatorskich rozwiązań pokazywanych przez inżynierów ze Skidata znalazło się też narzędzie pozwalające operatorom parkingów na udostępnianie w czasie rzeczywistym wybranych danych systemowi NAVTEC Maps, dostępnemu zarówno na smartfonach czy w nawigacjach GPS, jak i w internetowych planerach podróży. Dzięki niemu kierowca szukający parkingu nie tylko widzi wytyczoną trasę, ale i podstawowe informacje, jak liczba wolnych aktualnie miejsc parkingowych, cennik parkowania, itp. Narzędzie pozwoli także na zarezerwowanie on-line miejsca w wybranym na mapie parkingu, a nawigacja po wjechaniu do danego obiektu wskazywać będzie najkrótszą drogą do wybranego miejsca parkingowego.

SKIDATA na parkingu Metro Politechnika, ze zdalnym zarządzaniem przez ZDM

2011-12-19
Dwa podziemne parkingi w centrum Warszawy, oddalone od siebie o kilka kilometrów, zarządzane są już zdalnie. DG PARK wyposażył parking przy Metrze Politechnika w nowy system SKIDATA

Zintegrował go z oddanym rok wcześniej systemem na parkingu pod Pl. Krasińskich, a całość połączył z jednym centrum zarządzania w siedzibie ZDM – właściciela parkingów.

 

Metro Politechnika to kolejny z uruchomionych przez DG PARK w ostatnich tygodniach nowych systemów SKIDATA. Parking zlokalizowany jest w centrum Warszawy, w sąsiedztwie stacji Metro Politechnika. To już drugi obiekt, którego właścicielem jest Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, wyposażony w nowy system parkingowy SKIDATA. W skład rozwiązania SKIDATA wchodzi m.in. Door.Reader – czytnik pozwalający na otwarcie drzwi do parkingu jedynie osobom z ważnym biletem lub kartą parkingową.

 

Operatorem parkingu jest firma Poland Car Parking. Z kolei operatorem drugiego obiektu ZDM – Pl. Krasińskich – jest firma Marcpol. Każdy z operatorów ma dostęp wyłącznie do danych zarządzanego przez siebie obiektu. System na każdym z parkingów jest odizolowany od drugiego obiektu. Z kolei ZDM jako właściciel, ze swojej siedziby przy ul. Chmielnej (ale i każdego dowolnego miejsca za pośrednictwem internetu), ma pełen podgląd obu parkingów. Dotyczy to m.in. aktualnej sytuacji na parkingu (np. zajętości), stanu technicznego urządzeń, stanu systemu, rozliczeń. Uprawniony pracownik ZDM może także przejąć zdalnie kontrolę nad danym obiektem.

 

Do centralnego komputera umieszczonego w siedzibie ZDM można dołączyć nieograniczoną liczbę kolejnych parkingów.

Łódzki Portal69 z systemem parkingowym SKIDATA

2011-11-30
DG Park dostarczył, zainstalował i uruchomił system parkingowy SKIDATA w łódzkim biurowcu Portal 69. System zintegrowany został z budynkową kontrolą dostępu.

Na początku tego roku DG PARK wyposażył jeden z łódzkich budynków firmy HammerMed w system parkingowy SKIDATA. Po miesiącach bezawaryjnej pracy HammerMed zdecydował o wyposażeniu w system parkingowy SKIDATA kolejnego swojego obiektu – tym razem biurowca Portal69.

 

Oba łódzkie parkingi wykorzystują jeden komputer centralny, co daje właścicielowi wyraźne oszczędności. Choć oddalone są od siebie o kilkaset metrów, do tego mieszczą się po dwóch stronach ulicy, zapewniona jest między nimi łączność na bazie Wi-Fi. Co istotne, oba parkingi mają oddzielnych administratorów, a ci mają wgląd tylko do danych dotyczących jednego, obsługiwanego przez siebie obiektu.

 

Na nowy system składają się m.in. cztery wjazdy i wyjazdy oraz kasa manualna. System zintegrowany jest z budynkową kontrolą dostępu, dzięki czemu z pomocą tej samej karty użytkownicy wjeżdżają na parking, jak i otwierają drzwi w biurowcu.

 

Przy okazji miło nam poinformować, że pierwszy z budynków firmy HammerMed, w którym zainstalowany jest system parkingowy SKIDATA, otrzymał nagrodę w konkursie pod patronatem Prezydenta RP „Modernizacja roku”, w kategorii obiekty użyteczności publicznej. Zgłoszonych do konkursu było ponad 800 obiektów z całego kraju.

Sukces SKIDATA i DG PARK na Euro 2012

2012-06-29
Ponad 750 tysięcy fanów piłki nożnej dostało się na stadiony Euro 2012 poprzez bramki z czytnikami biletów SKIDATA. Specjaliści ze SKIDATA i DG PARK zakończyli z sukcesem projekt wsparcia technicznego dla UEFA.

 

Tylko na dwa polskie stadiony wyposażone w systemy SKIDATA, w Warszawie i we Wrocławiu, łącznie weszło ponad 400 tys. widzów. Daje to imponującą średnią ponad 50 tys. osób na jeden mecz!

 

Na stołecznym Stadionie Narodowym, gdzie jest 180 czytników biletów SKIDATA Vario.Gate oraz 100 mobilnych czytników biletów, średnia frekwencja sięgnęła prawie 55,9 tys. widzów. Rekord padł podczas meczu otwarcia Euro 2012. Wówczas przez bramki SKIDATA przeszło ponad 56,8 tys. osób.

 

Z kolei na stadionie we Wrocławiu, gdzie działa 88 czytników SKIDATA Vario.Gate, rekord padł podczas meczu Polska-Czechy. W tym dniu frekwencja sięgnęła niemal 41,5 tys. widzów. Średnio na stadion we Wrocławiu wchodziło ponad 41,1 tys. osób.

 

Pozostałe dwie areny Euro 2012 wyposażone w systemy SKIDATA to ukraińskie stadiony w Doniecku i Charkowie. Średnia frekwencja na pierwszym z nich to 47,7 tys. widzów, na drugim – ponad 37 tys. widzów.

 

- Współpraca ze specjalistami UEFA od kontroli dostępu i systemów biletowych to dla nas bezcenne doświadczenie. Zdobytą podczas tego miesiąca wiedzę z pewnością wykorzystamy w kolejnych projektach stadionowych – mówi Marcin Zwierzchowski z DG Park. – Podkreślić warto, że na każdym meczu obsługiwanym przez systemy SKIDATA, kontrola biletów działała wzorowo. Skutecznie i szybko – dodaje.

 

Dla firmy SKIDATA AG Euro 2012 to już kolejny wielki turniej, podczas którego austriaccy technicy wspierają organizatorów. Wymienić tu można chociażby współpracę z UEFA podczas Euro 2004 w Portugalii i Euro 2008 w Austrii i Szwajcarii. Także wsparcie dla FIFA podczas Mistrzostw Świata w Niemczech w 2006 r., czy w RPA w 2010 r., ale też takich imprez jak np. Mistrzostwa Świata kobiet w 2007 r. Poza piłką nożną SKIDATA regularnie współpracuje m.in. IIHF – organizatorem mistrzostw świata w hokeju na lodzie, z FIS – organizatorem Pucharu Świata w narciarstwie, czy ICC – odpowiedzialnym z Puchar Świata w krykiecie.

SKIDATA nagrodzona za Stadion Narodowy w Warszawie

2012-06-18
Główną nagrodę w kategorii „Najbardziej innowacyjne wykorzystanie technologii w projektowaniu stadionów”, podczas Światowego Kongresu Stadionów, otrzymała SKIDATA.

W ten sposób jury doceniło dostarczony przez SKIDATA, a zainstalowany przez DG PARK, zintegrowany system zarządzania Stadionem Narodowym w Warszawie.

 

Odbywający się w Katarze Kongres zgromadził 150 firm zaangażowanych na całym świecie w budowę i wyposażanie stadionów. W jury konkursu zasiadł m.in. Eugene van Vuuren, były dyrektor techniczny komitetu organizacyjnego Mistrzostw Świata w RPA w 2012 r., czy Kate Bidwell ze Sport Management Professional Europe.

 

Nagroda Światowego Kongresu Stadionów to nie jedyne prestiżowe wyróżnienie, którym ostatnio uhonorowano firmę SKIDATA. W połowie maja otrzymała ona Stadium Business Award, w konkursie współorganizowanym z KPMG Sports Advisory. SKIDATA wygrała w kategorii „Dostawca przemysłu”. Doceniono zwłaszcza spójną obsługę klientów oraz wsparcie udzielane branży. Wśród finalistów konkursu znalazły się takie firmy, jak Sony, Barco czy Cisco. – W finale były naprawdę wielkie przedsiębiorstwa. Tym bardziej jesteśmy bardzo zadowoleni, że otrzymaliśmy tę nagrodę – skomentował Nicolas Perretta, członek zarządu SKIDATA AG.

SKIDATA zarządza Stadionem Narodowym

2012-01-30
180 czytników biletów Vario.Gate. 72 podwójne kołowroty. 100 mobilnych czytników biletów. Ponad 300 punktów kasowych.

Oto zintegrowany system zarządzania Stadionem Narodowym w Warszawie, dostarczony przez SKIDATA, a zainstalowany przez DG PARK.

System zarządzania na warszawskim stadionie to największe tego rodzaju rozwiązanie w Polsce i jedno z największych w Europie. Rozwiązanie z powodzeniem przeszło test, jakim była impreza „Oto jestem!”, czyli otwarcie Stadionu Narodowego. – Wszystko zadziałało dokładnie tak, jak powinno – mówi Marcin Zwierzchowski, dyrektor operacyjny DG PARK. – Przez każdą z 18 sekcji kołowrotów w ciągu minuty przechodziło średnio ponad 80 osób. To oznacza, że cały stadion, mimo zastosowania najbezpieczniejszych wysokich kołowrotów, można zapełnić w ciągu zaledwie 40 minut. Stawia to warszawski obiekt w czołówce największych i najnowocześniejszych stadionów Świata – podkreśla.

- Sport staje się coraz szybszy i nowocześniejszy, i tacy sami są jego fani – mówi z kolei Charles Egli, prezes SKIDATA AG. – Oczekują, że kupią bilet przez internet, zapłacą za niego przez komórkę, a potem szybko i bezpiecznie dostaną się na swoje miejsce. Dostarczamy technologie, które spełniają wszystkie te oczekiwania – dodaje.

Niemal 60-tysięczny Stadion Narodowy to czwarty z obiektów szykowanych na Euro 2012, w którym zastosowano technologie SKIDATA. Działają one także we Wrocławiu, Doniecku i Charkowie. Ale pierwszy test związany z organizowanymi przez UEFA mistrzostwami będzie właśnie w Warszawie, gdzie już 9 czerwca odbędzie się ceremonia otwarcia Euro 2012.

SKIDATA przy warszawskim Dworcu Centralnym

2011-12-06
Parking w jednym z najruchliwszych miejsce w Polsce, w samym sercu stolicy, przy Dworcu Centralnym, wzbogacił się o nowoczesny system parkingowy SKIDATA. DG PARK zakończył z sukcesem instalację.

System SKIDATA wzbogacony jest o monitoring parkingu, oparty o technologię IP. Dzięki niej operator ma podgląd na aktualną sytuację na parkingu z dowolnego miejsca na świecie. Wystarczy do tego choćby telefon komórkowy z dostępem do internetu.

 

- To niezwykle ruchliwe miejsce, dlatego, bazując na naszym niemal 20-letnim doświadczeniu w zarządzaniu parkingami, zdecydowaliśmy się na system trwały, ale i bardzo szybki – mówi Jacek Michasiewicz, prezes firmy Towing sp. z o.o., zarządzającej parkingiem przy Dworcu Centralnym. – Maksymalnie 1,5 sekundy na pełne otwarcie szlabanu to gwarancja, że nawet w tak zatłoczonym miejscu nie powinny tworzyć się korki – dodaje.

 

Istotnie, systemy SKIDATA przygotowane są do najintensywniejszej pracy w miejscach takich, jak np. dworce kolejowe czy lotniska. Przykładem choćby największe europejskie porty lotnicze, jak Monachium Franz Josef Strauss (ok. 32 tys. miejsc parkingowych), Amsterdam Schiphol (ok. 25 tys. miejsce), Vianne International Airport (ok. 15 tys. miejsc) czy London Heathrow (ok. 9 tys. miejsc).

 

Warszawski Centralny to największy i najważniejszy dworzec kolejowy w Polsce. Ma ponad 500 tys. mkw kubatury i powierzchnię przekraczającą 53 tys. mkw. Według szacunków, obsługuje rocznie niemal 25 mln osób. Oddany został do użytku w 1975 roku. W tym roku zakończyło się jego odnawianie, zaplanowane przed Euro 2012.

 

Parking przy Dworcu Centralnym to kolejny obiekt w samym sercu Warszawy, obsługiwany systemem SKIDATA. Ma go także m.in. sąsiadujące z Centralnym centrum handlowe Złote Tarasy.

SKIDATA już działa na wrocławskim stadionie

2011-09-19
DG PARK zakończył instalację systemu kontroli dostępu na Stadionie Miejskim we Wrocławiu. To już trzeci ukończony obiekt z systemem SKIDATA, na którym będą rozgrywane mecze Euro 2012.

42 podwójne wysokie furty oraz cztery niskie kołowroty w wejściach dla VIP. Do tego 88 nowoczesnych czytników biletów różnych formatów serii Vario.Gate, znanych w Polsce ze stadionów Legii i Cracovii. To najnowszy w naszym kraju stadionowy system kontroli biletów. System, który zapewni szybkie i sprawę wypełnienie mieszczącego prawie 43 tys. widzów stadionu.

 

Dzięki realizacji we Wrocławiu systemy SKIDATA będą zarządzały wejściami na przynajmniej połowę stadionów, na których planowane są rozgrywki Euro 2012. W Polsce, poza Wrocławiem, będzie to warszawski Stadion Narodowy. Z kolei na Ukrainie Donbass Arena oraz stadion Metalist w Charkowie. Łącznie na świecie jest już ok. 200 stadionów z zainstalowanymi systemami SKIDATA, wśród nich m.in. Allianz Arena czy Old Trafford Manchester United.

Strony 1 2 3 4 5 6