Zaloguj

Aktualności

Strony 1 2 3 4 5 6

Wieżowiec Q22 z system parkingowym SKIDATA i dedykowanymi aplikacjami DG PARK

2017-01-30
Jedna z najnowszych perełek architektonicznych Warszawy – wieżowiec Q22 – wykorzystuje na parkingu system SKIDATA z dedykowanymi specjalnie dla tego obiektu funkcjonalnościami dodatkowymi.

DG PARK z powodzeniem uruchomił nowatorskie narzędzie do zarządzania pięciopoziomowym parkingiem podziemnym (na niemal 350 pojazdów) w biurowcu zbudowanym przez grupę Echo. Rozwiązanie bazuje na systemie Parking.Logic najnowszej generacji. Rozbudowane jest m.in. o rozpoznawanie numerów rejestracyjnych, czytniki dalekiego zasięgu, ale przede wszystkim o dedykowaną, specjalną aplikację, pozwalająca na dynamiczną zmianę dostępności do parkingu dla poszczególnych, zdefiniowanych użytkowników. W uproszczeniu, system stale obserwuje zajętość parkingu i wykorzystanie poszczególnych rodzajów miejsc (wjazdy na bilety jednorazowe oraz abonamenty, z podziałem na różne poziomy dostępu). Dzięki temu, dynamicznie zmienia pulę miejsc dostępnych dla kierowców, którzy nie mają żadnego z kilku rodzajów stałego dostępu, czyli zmuszeni są do pobrania jednorazowego biletu.

Maksymalnie zwiększa to wykorzystanie parkingu, a co za tym idzie, przychody z niego, bez wpływu na komfort użytkowników i dostęp do dedykowanych miejsc. To innowacyjne narzędzie, które zostanie wprowadzone po raz pierwszy w Polsce.

Dla kierowców najbardziej widoczne elementy całego rozwiązania to oczywiście sprzęt SKIDATA, m.in. szlabany serii Barrier.Gate czy kolumny Power.Gate. Uwagę przyciąga też gustownie wkomponowana w ścianę holu budynku kasa automatyczna serii Easy.Cash.

Q22, zlokalizowany w centrum Warszawy przy ul. Grzybowskiej, to wielofunkcyjny, nowoczesny budynek zaprojektowany przez pracownię Kuryłowicz & Associates. Jego powierzchnia użytkowa sięga niemal 53 tys. mkw. Mierzy on 155 m (licząc z iglicą 195 m). Ma 42 kondygnacje naziemne i 5 podziemnych.

 

SKIDATA w budynku Q22

2016-04-21
DG PARK wyposaży w system parkingowy SKIDATA 155-metrowy budynek w centrum Warszawy, jeden z najciekawszych projektów architektonicznych w Europie w ostatnich latach.

Tak samo jednak, jak niecodzienny i ultranowoczesny jest sam budynek stawiany przez Echo Investment, tak i system parkingowy będzie niespotykanym dotychczas w Polsce rozwiązaniem. Poza tradycyjnymi składnikami, jak kolumny, szlabany czy kasy automatyczne, system zarządzający pięciopoziomowym parkingiem (na niemal 350 miejsc) będzie rozwinięty o szereg dodatkowych aplikacji.

Najciekawsza z nich, to dedykowana aplikacja pozwalająca na dynamiczną zmianę dostępności parkingu dla poszczególnych, zdefiniowanych użytkowników. W uproszczeniu, system stale obserwuje zajętość parkingu i wykorzystanie poszczególnych rodzajów miejsc (wjazdy na bilety jednorazowe oraz abonamenty, z podziałem na różne poziomy dostępu). Dzięki temu, dynamicznie zmienia pulę miejsc dostępnych dla kierowców, którzy nie mają żadnego z kilku rodzajów stałego dostępu, czyli zmuszeni są do pobrania jednorazowego biletu. Maksymalnie zwiększy to wykorzystanie parkingu, a co za tym idzie, przychody z niego, bez wpływu na komfort użytkowników i dostęp do dedykowanych miejsc. To innowacyjne narzędzie, które zostanie wprowadzone po raz pierwszy w Polsce.

 

DG PARK na kwietniowych targach SECUREX w Poznaniu!

2016-02-17
Serdecznie zapraszamy na nasze stoisko podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Zabezpieczeń SECUREX. Czekamy na stoisku nr 60, w pawilonie nr 7 (od 25 do 28 kwietnia).

Więcej o targach: www.securex.pl.

DG PARK wśród założycieli Polskiej Organizacji Branży Parkingowej

2015-12-08
Z dumą informujemy, że DG PARK, jako jeden z członków-założycieli, przystąpił do powstałej w tym roku Polskiej Organizacji Branży Parkingowej.

Ten związek pracodawców ma na celu reprezentowanie interesów firm z szeroko rozumianej branży parkingowej wobec administracji państwowej, samorządów i opinii publicznej. Od listopada POBP, jako jedyny reprezentant z Polski, weszła do grona instytucji zrzeszonych w European Parking Association (EPA).

POBP gromadzi głównie operatorów parkingowych, dostawców systemów, ale też firmy doradcze i inne, świadczące usługi dla sektora parkingowego. Wśród członków są najwięksi gracze rynkowi, tacy jak Apcoa Parking Polska, City Parking Group, EuroPark, eVend, Interparking Polska czy MBS Computergraphik.

Pierwszym prezesem POBP został główny inicjator powstania organizacji - Maciej Mosiej, wiceprezes Interparking Polska.

Więcej informacji: www.pobp.org.pl

DG PARK wyposażył pierwszy w Polsce strzeżony parking z certyfikatem ESPORG

2015-09-22
Truck Arena Grójec, przy międzynarodowej drodze łączącej Berlin, Warszawę i Moskwę, został wyposażony w system parkingowy SKIDATA wraz z zaawansowanym rozwiązaniem LPR firmy MediaPro.

Jednym z głównym obiektów na terenie Truck Arena Grójec jest pierwszy w naszym kraju strzeżony parking dla TIR-ów, posiadający certyfikat ESPORG na poziomie 4 (European Secure Parking Organisation). Parking mieści 240 TIR-ów oraz 100 samochodów osobowych. Jest stale monitorowany. To, co najbardziej go wyróżnia, to niecodzienne, wyjątkowo bezpieczne procedury wjazdu i wyjazdu.

Każdy wjazd i wyjazd jest dokładnie opisany w systemie i zarejestrowany. System parkingowy w tym wypadku nie tylko wydaje bilet i nalicza opłatę, ale też m.in. zachowuje numery rejestracyjne pojazdu, zapisuje wizerunek kierowcy czy też zdjęcia dokumentujące stan pojazdu z każdej jego strony. Przy wyjeździe wszystkie dane są porównywane z tymi, które zapisano podczas wjazdu. Ostateczną decyzję o „wypuszczeniu” danego pojazdu podejmuje ochrona obiektu, która ma do dyspozycji pełen zestaw informacji, zdjęć i nagrań.

Truck Arena Grójec to wielofunkcyjny i uniwersalny obiekt przygotowany na wszelkie potrzeby kierowców ciężarówek. Ma m.in. rozbudowany węzeł sanitarny, warsztat z wulkanizacją i serwisem tacho, myjnię dla TIR-ów, miejsca noclegowe, czynne całą dobę restaurację i bar, sklep spożywczy, kantor, a nawet siłownię. Na miejscu są także powierzchnie magazynowe, siedziba Oddziału Celnego w Grójcu oraz siedziby agencji celnych.

 

Innowacyjne rozwiązanie DG PARK dla PERI w Płochocinie

2017-01-09
DG PARK, przy współudziale firmy PERI Polska, stworzył dedykowany system PERI.Logistic.

Nowatorskie na polskim rynku rozwiązanie wspomaga pracę magazynu, poprzez porządkowanie obsługi kierowców. Zamiast ręcznego ustawiania grafików dostaw i odbiorów, użytkownicy obiektu sami logują się do aplikacji i wybierają wolne terminy wizyty w magazynie. Zarezerwowany termin zatwierdzany jest przez obsługę magazynu. Rezerwacja powiązana jest z numerem rejestracyjnym danego pojazdu. System, rozpoznając numer rejestracyjny, wpuszcza automatycznie pojazdy na teren magazynu, ale jedynie w zdefiniowanym czasie. Następnie, poprzez komunikaty wyświetlane na tablicach zmiennej treści, przywołuje poszczególne pojazdy do konkretnych slotów w magazynie. Dodatkowa informacja wysyłana jest do kierowcy w formie SMS-a i/lub maila.

PERI.Logistic został zainstalowany w Centrum Logistycznym PERI Polska w podwarszawskim Płochocinie. Nowoczesny obiekt gotowy jest na rozładunek i załadunek do 150 samochodów ciężarowych dziennie.

PERI to jeden z największych na świecie producentów deskowań i rusztowań. Firma powstała w 1969 r. w niemieckim Weissenhorn, koło Ulm. Obecnie na całym świecie ma 120 centrów logistycznych, zatrudnia ponad 7,7 tys. pracowników i generuje obroty na poziomie 1,3 mld euro (2015). W Polsce PERI obecne jest od 1993 r.

 

SKIDATA w nowoczesnym laboratorium na Podkarpaciu

2016-03-16
DG PARK zakończył instalację systemu parkingowego SKIDATA w kolejnym obiekcie należącym do firmy Olimp Laboratories.

Rozwiązaniem SKIDATA objęty został teren nowo wybudowanego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego wraz z Inteligentnym Centrum Logistycznym w miejscowości Pustynia koło Dębicy.

Na system składają się m.in. szlabany serii Barrier.Gate wraz z czytnikami dalekiego zasięgu TagMaster oraz kasa Manual.Cash SKIDATA. Zarządzanie parkingiem jest zintegrowane z systemem działającym na innym obiekcie tego samego Klienta. Rok temu DG PARK wyposażył bowiem w system SKIDATA pierwszy obiekt należącym do Olimp Laboratories – zakłady w Nagawczynie.

Olimp Laboratories to powstała 25 lat temu firma, będąca dziś jednym z czołowych europejskich producentów suplementów diety i odżywek. Za ponownie okazane zaufanie i wybranie dostarczanych przez DG PARK rozwiązań do swojego drugiego obiektu serdecznie dziękujemy!

 

DG PARK wyposażył w system parkingowy SKIDATA kolejny budynek grupy Adgar

2015-12-15
DG PARK uruchomił system parkingowy SKIDATA w warszawskim biurowcu Adgar Wave. To już trzeci udany projekt dla grupy Adgar Poland. I, jak przystało na tego wymagającego Klienta, nie zabrakło tu ciekawostek i nowinek technicznych.

Projekt składa się z czterech torów wjazdowych i wyjazdowych (z systemem rozpoznawania numerów rejestracyjnych), jednej kasy automatycznej serii Power.Cash, jednej kasy serii Credit.Cash oraz kasy ręcznej Manual.Cash.

Wśród ciekawostek znalazł się m.in. jeden tor wjazdowo-wyjazdowy, z naprzemiennym ruchem. Na stałe aktywna jest możliwość przejechania, kontrolowanym przez szlaban i kolumny przejazdem, w obu kierunkach, zależnie od aktualnych potrzeb i natężenia ruchu. Informacje o pierwszeństwie przejazdu sygnalizowane są na wyświetlaczach, jak również piktogramach bazujących na technologii LED, umieszczonych na obudowie szlabanu.

By ułatwić korzystanie z parkingu kierowcom pobierającym jednorazowe bilety, kolumny wyjazdowe wyposażone są w zbliżeniowe czytniki kart kredytowych i debetowych. W uproszczeniu, kolumny pełnią dodatkową funkcję kasy automatycznej. Wystarczy przy wyjeździe użyć karty płatniczej w czytniki kolumny.

Z kolei szlabany na zewnątrz budynku mają dodatkową funkcję wymuszania udzielenia pierwszeństwa przejazdu na zbiegających się torach (zwężenie do jednego toru po minięciu szlabanów). Sterowanie ruchem jest tak ustawione, by w sytuacji gdy na prawym torze wyjazdowym pojawia się pojazd, dla samochodu czekającego na torze środkowym bariera nie otworzyła się aż do momentu, gdy będzie on mógł bezpiecznie opuścić parking (auto z pierwszeństwem nie wjedzie na właściwy tor).

Wśród innych ciekawostek jest też integracja, na poziomie aplikacji, z budynkową kontrolą dostępu. Z kolei system interkomowy jest zintegrowany z budynkowym systemem Cisco CallManager. Interesująco prezentuje się także wirtualizacja serwerów aplikacyjnych i bazodanowych – w momencie awarii głównego serwera bardzo szybko można uruchomić cały system parkingowym na innym serwerze, z zachowaniem wszystkich aktualnych danych.

Parking budynku Adgar Wave to już trzeci projekt, bazujący na systemie SKIDATA, wykonany przez DG PARK na zlecenie Adgar Poland. Wcześniej uruchomiliśmy systemy w obiektach Adgar Plaza oraz Adgar Park West. Z obdarzenia nas kolejny raz zaufaniem jesteśmy bardzo dumni!

Adgar Wave to 11-piętrowy biurowiec klasy A, położony na warszawskim Mokotowie, przy ul. Rzymowskiego. Powstały w 2006 r. budynek (wcześniej znany jako Cirrus) dysponuje ponad 14 tys. mkw powierzchni do wynajęcia. Trzypoziomowy podziemnym parking mieści niemal 300 pojazdów.

 

DG PARK wyposażył w system parkingowy SKIDATA Lotnisko w Gdańsku

2015-10-22
Port Lotniczy Gdańsk im. Lecha Wałęsy to kolejny znany obiekt w Polsce, w którym DG PARK zainstalował system parkingowy SKIDATA. Projekt wyjątkowo rozległy i zaawansowany technologicznie, z rozwiązaniami znanymi z najnowocześniejszych lotnisk świata.

System parkingowy SKIDATA w Gdańsku jest jednym z większych w naszym kraju. To m.in. 35 wjazdów i wyjazdów, osiem kas automatycznych, czytniki dalekiego zasięgu, system rozpoznawania numerów rejestracyjnych czy rozbudowane znaki wskazujące zajętość miejsc. Wśród licznych zastosowanych ciekawostek są m.in. pierwsze w Polsce kasy serii SKIDATA Power.Cash ‘Touch’, z dotykowymi ekranami, czy zainstalowane na parkingach wewnętrznych kolumny serii SKIDATA Lite.Gate.

Dzięki nowemu systemowi parkingowemu SKIDATA gdańskie lotnisko mogło całkowicie zmienić filozofię udostępniania swego terenu kierowcom. Podstawą nowego rozwiązania jest tzw. strefa Kiss&Fly – krótkiego i bezpłatnego postoju. Wszystkie jezdnie przed terminalem zostały do niej włączone. Dostać się można do niej poprzez potężny, unikatowy jak na polskie warunki, sześciotorowy wjazd. Tamtędy dostają się na lotnisko zarówno kierowcy, którzy zmierzają do jednego z wewnętrznych parkingów, jak i ci, którzy jedynie podwożą lub odbierają pasażerów.

Na terenie strefy kierowca może przebywać za darmo tylko przez określony czas. Jeśli kierowca faktycznie nie zamierza przekraczać darmowego czasu, przy prawidłowym odczycie numeru rejestracyjnego na jednym z wielu wyjazdów (m.in. równie dużym co główny wjazd, sześciotorowym głównym wyjeździe) płynnie opuści teren lotniska.

Tylko ci kierowcy, którzy nie chcą skorzystać z parkingów wewnętrznych, a chcą na terenie lotniska pozostać dłużej, muszą zapłacić za pobyt w strefie Kiss&Fly. Z kolei, by zniechęcić kierowców do nadużywania gościnności lotniska, poprzez regularne wjeżdżanie na strefę Kiss&Fly i wyjeżdżanie z niej, port wprowadzi ograniczenia w liczbie darmowych wizyt dziennie. To oczywiście skierowane jest nie wobec prywatnych samochodów, ale osób prowadzących komercyjną działalność, chcących wykorzystywać za darmo infrastrukturę lotniska.

Port im. Lecha Wałęsy to obecnie trzecie pod względem liczby odprawianych pasażerów lotnisko w Polsce (prawie 3,3 mln osób w 2014 r.). W obecnej lokalizacji działa od 1974 roku (Gdańsk miał cywilny port lotniczy już w 1919 roku).

Operatorem parkingów na gdańskim lotnisku, a zarazem kluczowym partnerem w tym projekcie dla DG PARK, jest firma Interparking Polska (do tego roku znana pod nazwą Poland Car Parking). Interparking założony został 57 lat temu i dziś należy do ścisłej europejskiej czołówki przedsiębiorstw działających w branży parkingowej. Grupa zarządza 691 parkingami, dysponującymi łącznie 316 116 miejscami parkingowymi w Belgii, Holandii, Niemczech, Austrii, Francji, Hiszpanii, Polsce, Rumunii i we Włoszech.

SKIDATA AG to w tej chwili największy dostawca systemów parkingowych dla lotnisk na świecie. Austriacki sprzęt działa w kilkuset mniejszych i większych portach, wśród nich m.in. w Londynie, Monachium, Zurichu, Wiedniu, Amsterdamie, Paryżu, Hongkongu, Dubaju czy Dallas. Producent, firma SKIDAT AG, jest też członkiem Airports Council International. W Polsce, od 2011 roku, system SKIDATA działa na Międzynarodowym Lotnisku Katowice w Pyrzowicach.

 

eWalidacje DG PARK już działają w pierwszym obiekcie

2015-07-24
Po serii testów DG PARK uruchomił swój najnowszy własny produkt – eWalidacje. Aplikacja pozwala na elastyczne sterowanie opłatami za parkowanie, przydzielanie rabatów, taryf specjalnych, itd., administratorowi, ale też najemcom miejsc na parkingu.

Pierwszym obiektem, w którym DG PARK uruchomił eWalidacje, jest warszawski Adgar Park West. Rozwiązanie stanowi tam uzupełnienie systemu parkingowego SKIDATA. To aplikacja web otwierana na każdym urządzeniu (stacjonarnym lub mobilnym) z dostępem do sieci internet lub intranet. Użytkownik może posługiwać się np. tabletem lub telefonem - nie ma żadnych wymagań dotyczących systemu operacyjnego, wystarcza standardowa przeglądarka.

Lista zalet aplikacji jest bardzo długa, i zdecydowanie nie ogranicza się do rezygnacji z inwestycji w sprzęt (walidatory off-line). Tutaj, przy użyciu jednego walidatora, możemy korzystać z tzw. multiwalidacji. Oznacza to, że klient (użytkownik walidatora - najczęściej najemca miejsc na parkingu) może zwalidować bilet na 100% jego wartości, ale jednocześnie ten sam bilet może rozliczyć na preferencyjnych warunkach, uzgodnionych z administratorem lub właścicielem całego obiektu. To na tyle elastyczny produkt, że nie trzeba się ograniczać do zmiany taryfy czy rabatu procentowego dla danego biletu, ale można także zastosować stałą opłatę, zwaną taryfą płaską, niezależnie od tego, jak długo trwa parkowanie auta.

Kolejną użyteczną funkcją eWalidacji jest możliwość operowania czasem, a nie tylko cenami i procentem wartości biletu. Można do danego biletu przypisać np. dodatkowe dwie godziny darmowego parkowania, nie zmieniając taryfy.

Dodatkowo, operator w chwili walidacji biletu ma podgląd, jaka jest aktualna wartość danego biletu (ile kierowca miałby do zapłacenia w danym momencie). Wie zatem, o jaką dokładnie wartość waliduje bilet. W przypadku walidatorów off-line, przy walidacji procentowej, użytkownik nie wie od razu jaka jest to wartość.

Następnym atutem eWalidacji, w przypadku rozliczeń między administratorem a najemcą (użytkownikiem walidatora), jest możliwość ustawienia maksymalnego terminu ważności walidacji. To funkcjonalność, którą wprowadziliśmy na prośbę naszych klientów. Zdarzało się bowiem, że po zwalidowaniu biletu w walidatorze off-line do zera (całkowitym zniesieniu opłaty) gość obiektu pozostawiał samochód np. na tydzień. Później najemca (użytkownik walidatora) przekonany, że jego gość parkował kilka godzin podczas spotkania, dostawał od administratora obiektu fakturę za parkowanie przez tydzień. W przypadku eWalidacji takie „niespodzianki” są wykluczone.

Inną z przewag nad walidatorami off-line jest możliwość powiazania pracy aplikacji z systemem rozpoznawania i czytania tablic rejestracyjnych (systemem LPR), jeśli jest zainstalowany w danym obiekcie. To daje możliwość kontrolowania liczby walidowań lub przerw w walidowaniach dla zdefiniowanego numeru rejestracyjnego. Także ta funkcjonalność zabezpiecza administratora przed nadużyciami, i jest odpowiedzią na potrzeby zgłaszane przez właścicieli i administratorów parkingów. W tym rozwiązaniu każda walidacja może być dokładnie opisana i przypisana do danego pojazdu.

Strony 1 2 3 4 5 6